پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ابراز نگرانی از ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه و محکومیت نقض حقوق بشر در بیانیه پایانی گروه ۷

ابراز نگرانی از ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه و محکومیت نقض حقوق بشر در بیانیه پایانی گروه ۷

در بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۷ در آلمان، ۷کشور صنعتی امروز سه ‌شنبه ۷تیر طی بیانیه‌ای اعلام کردند: ما بر تعهد صریح خود تأکید می‌کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌یی تولید کند.

در بیانیه پایانی گروه ۷ آمده است: ما متأسفیم که به‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید برای بازگرداندن اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران هنوز از فرصت برای انعقاد توافق استفاده نکرده است.

گروه ۷ متعهد می‌شود که با یکدیگر و با سایر شرکای بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات ناشی از تشدید تنش هسته‌یی ایران برای امنیت بین‌المللی همکاری کند.

راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران است.

ما از رژیم ایران می‌خواهیم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری اساسی داشته باشد و برای انجام تعهدات قانونی خود با ارائه اطلاعات فنی معتبری که آژانس برای شفاف‌سازی و حل و فصل مسائل باقی مانده مربوط به پادمانهای هسته‌یی، همان‌طور که قطعنامه مصوب ۸ژوئن توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اکثریت قریب به اتفاق از سوی آژانس درخواست می‌کند، اقدام کند.

ما به‌شدت ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه را محکوم می‌کنیم.

ما از ایران می‌خواهیم که تمام فعالیت‌ها و تکثیر موشکهای بالستیک مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و سایر قطعنامه‌های شورای امنیت را متوقف کند.

تهدیدهای ایران برای امنیت دریایی، ثبات منطقه را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما از طرح‌های منطقه‌یی برای بهبود روابط دوجانبه بین شرکای خود در منطقه استقبال می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که به‌طور فعال و سازنده در تقویت صلح و امنیت منطقه‌یی در خاورمیانه مشارکت کند.

ما نگرانی عمیق مشترک خود را در مورد تداوم نقض و نقض حقوق‌بشر در ایران، از جمله دستگیری و بازداشت خودسرانه، تکرار می‌کنیم و افزایش استفاده ایران از مجازات اعدام را محکوم می‌کنیم.

ما از ایران می‌خواهیم که به دستگیری و بازداشت خودسرانه اتباع خارجی و دوتابعیتی به‌منظور استفاده از اهرم‌های سیاسی پایان دهد.

ما به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای حسابرسی از ایران برای سرنگونی غیرقانونی پرواز۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین ادامه می‌دهیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...