پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تداوم اعتراضات سراسری بازنشستگان در سراسر کشور

تداوم اعتراضات سراسری بازنشستگان در سراسر کشور

امروز مجددا بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات صنفی در ایران، مقابل ادارات کل تامین اجتماعی تجمع کردند.

این اعتراضات، شنبه 28 خرداد در شهرهای آبادان، اهواز، شوشتر، زنجان و بندرعباس گزارش شده است.

بازنشستگان در این تجمعات شعارهایی مانند «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه»، «دولت انقلابی، فقط شعار خالی» و «مدعی عدالت، خجالت خجالت» سر دادند.

وخامت اوضاع معیشتی، عدم اجرای صحیح همسان‌سازی حقوق و اجرایی نشدن مصوبه‌ مزدی شورای عالی کار از مهمترین دلایل برگزاری تجمعات اعتراضی بازنشستگان عنوان شده است.

در روزهای گذشته اعتراضات گسترده‌ای توسط بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف برگزار شد و شماری از بازنشستگان توسط نیروی‌های امنیتی بازداشت شدند.

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد، شماری از کسبه و مغازه‌داران در خیابان سعدی تهران، امروز در اعتراض به شرایط اقتصادی و افزایش مالیات بخش خصوصی، مغازه‌های خود را تعطیل کرده و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این ویدیوها، نیروهای امنیتی و یگان‌ویژه به این معترضین حمله کرده و آنها را سرکوب کردند.

اعتراضات دیگر

شهرهای دیگر ایران نیز شاهد اعتراضات صنفی و عمومی بود.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بعضی از طلافروشان استان یزد شنبه بیست و هشتم خرداد در اعتراض به گرانی و وخامت شرایط اقتصادی با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زده‌اند.

فروشندگان لوازم خانگی در هندیجان خوزستان نیز در اعتراض به مالیات‌های سنگین و شرایط اقتصادی سخت اقدام به اعتصاب و بستن مغازه‌های خود کردند.

بازاریان و کسبه نورآباد ممسنی از توابع استان فارس هم در اعتراض به نوسان قیمت دلار و مشکلاتی که دولت برای کسب و کارشان ایجاد کرده، با بستن مغازه‌های خود به اعتصابات سراسری پیوستند.

دو هزار واحد تولیدی شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان نیز شنبه به اعتصابات سراسری پیوستند. اعتصابات اخیر در اعتراض به نوسان قیمت دلار و مشکلات صنفی است که دولت ایران برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

در همین رابطه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز این هفته با انتشار گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، از «استفاده بیش از حد از زور» و قوه قهریه مرگبار با هدف سرکوب معترضان ایرانی ابراز نگرانی کرد.

تجمعات بازنشستگان، معلمان و فعالان کارگری در شرایطی در ایران برگزار می‌شود که پیشتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی «اعتراضات مردمی» را به «دشمنان» نسبت داد و ادعا کرد که همه در کشور از حکومت و نظام جمهوری اسلامی «رضایت دارند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...