پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار یونان در ارتباط با «راهزنی دریایی» رژیم تبهکار جمهوری اسلامی: کشتی‌های غربی از تهدیدات رژیم حاکم بر ایران در امان نیستند

هشدار یونان در ارتباط با «راهزنی دریایی» رژیم تبهکار جمهوری اسلامی: کشتی‌های غربی از تهدیدات رژیم حاکم بر ایران در امان نیستند

پس از آنکه سپاه تروریستی پاسداران به دو نفتکش تحت پرچم یونان حمله و آنها را توقیف کرد، دولت یونان به کشتی‌های یونانی و دیگر کشتی‌های غربی هشدار داد از کشتیرانی در هرگونه مسیر دریایی تحت کنترل رژیم حاکم بر ایران اجتناب کنند.

یوآنیس پلاکیوتاکیس، وزیر کشتیرانی یونان در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، اکیداً توصیه کرد که کشتی‌های با پرچم یونان از مسیرهای کشتیرانی تحت کنترل ایران مانند تنگه هرمز اجتناب کنند، و انتظار «اقدامات تلافی‌جویانه بیشتر» از سوی رژیم ایران را داشته باشند.

به گزارش «اویل‌پرایس»، بیانیه وزارت کشتیرانی یونان حاکی از آن است که تنگه هرمز دیگر برای کشتی‌های غربی امن نیست. این واقعه می‌تواند به گونه‌ای بی‌ثباتی در منطقه بینجامد که بهای نفت را در بازارهای جهانی بیش از پیش افزایش دهد.

«آسوشیتدپرس» هفته گذشته تصاویر ماهواره‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه سپاه پاسداران در حال ساخت یک کشتی بسیار بزرگ جدید در نزدیکی تنگه به منظور گسترش حضور دریایی خود در آنجاست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...