پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » شبکه کان اسرائیل: ترور صیاد خدایی، عامدانه این ساعت روز در قلب شلوغ تهران انجام شد تا نشان دهند که هیچ هدفی در ایران مصونیت ندارد

شبکه کان اسرائیل: ترور صیاد خدایی، عامدانه این ساعت روز در قلب شلوغ تهران انجام شد تا نشان دهند که هیچ هدفی در ایران مصونیت ندارد

پس از به هلاکت رسیدن سردار سپاه تروریستی قدس حسن صیاد خدایی ، در روز یکشنبه اول خرداد، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این نظامی رژیم ایران از برنامه‌ریزان کشتن اسرائیلی‌ها و یهودیان و ضربه زدن به منافع یهودیان در برخی از نقاط جهان بوده است.

به گزارش رادیو فردا؛ سایت خبری اسرائیلی «وای.نت» با استناد به یک منبع خبری نوشت که سرهنگ ترور شده ایرانی، برای اجرای عملیات خرابکاری علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان برنامه‌ریزی کرده بود.

وای.نت افزود موساد، سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل، پیشتر تمام برنامه‌های خرابکاری صیاد خدایی را «خنثی کرده بود».

به گفته یوسی ملمن، گزارشگر ارشد امور جاسوسی اسرائیل، افسر کشته شده سپاه پاسداران، فرمانده «عملیات تروریستی» علیه اسرائیل و اهداف یهودی در آفریقا، ترکیه، آمریکای لاتین و قبرس بوده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز یکشنبه شب گفت که صیاد خدایی، منصور رسولی را مامور کشتن یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول کرده بود.

این شبکه فاش کرد که قرار بوده «کنسول اسرائیل در استانبول» ترور شود.

در پی کشته شدن این سرهنگ سپاه پاسداران، رسانه‌های عمده اسرائیل، به‌ویژه شبکه‌های تلویزیونی، شامگاه یکشنبه «سوءقصد هدفمند در قلب تهران» را پوشش خبری سریع و وسیع دادند.

اکثر این شبکه‌های اسرائیلی، صیاد خدایی را دستیار ارشد قاسم سلیمانی در ماموریت‌های سوریه و عضو نیروی قدس سپاه معرفی کردند.

روعی شارون، گزارشگر امور نظامی شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، تاکید کرد که اکثر سوءقصدهای هدفمند پیشین در ایران که از سوی منابع خارجی به اسرائیل نسبت داده شده است، در ارتباط با مهره‌های برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و حال کشته شدن صیاد خدایی ممکن است که مرحله جدیدی از اقدامات علیه نفوذ منطقه‌ای تهران باشد.

به گفته شبکه کان، کسانی که برنامه‌ریز این عملیات بودند، عامدانه این ساعت روز را در قلب شلوغ تهران انتخاب کردند تا نشان دهند که هیچ هدفی در ایران مصون ندارد.

عامی‌خای اشتاین، یک گزارشگر دیگر شبکه کان، به نقل از «یک منبع امنیتی» گفت که برنامه‌ریزی و اجرای عملیاتی مانند کشته شدن صیاد خدایی «تنها در توان ما (اسرائیل) و آمریکا است».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...