پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نیویورک پست: مأمور حزب‌الله در آمریکا مستقر شده بود تا در صورت حمله به ایران، آمریکایی‌ها را بکشد

نیویورک پست: مأمور حزب‌الله در آمریکا مستقر شده بود تا در صورت حمله به ایران، آمریکایی‌ها را بکشد

روزنامه نیویورک پست روز ۵اردیبهشت نوشت: دادستانهای فدرال آمریکا اعلام کردند: یک مهندس نرم‌افزار نیوجرسی که به‌عنوان یک «مأمور خفته» در یکی از واحدهای تروریستی حزب‌الله دستگیر شد، در اوایل دهه۲۰۰۰ توسط حزب‌الله در آمریکا مستقر شد تا در صورت حمله آمریکا به ایران، متحد اصلی این گروه، آمریکایی‌ها را بکشند.

سام آدلسبرگ، دستیار دادستان ایالات متحده گفت، الکسی ساب، ۴۵ ساله، به‌عنوان یک شهروند “عادی” آمریکایی تابع قانون ظاهر می‌شد، در حالی که اطلاعاتی را در مورد تعدادی از مکانهای دیدنی بیگ اپل، تونلها و پلها جمع‌آوری می‌کرد.

آدلسبرگ گفت: «او به‌عنوان یک مرد معمولی خود را نشان می‌داد. در واقع، او یک مأمور خفته آماده حمله حزب‌الله بود».

به گفته دادستان، ساب به‌عنوان دانشجوی کالج در لبنان توسط سازمان تروریستی استخدام شد و درجات بالا را طی کرد و در نهایت در “سازمان امنیت خارجی” یا واحد ۹۱۰ ثبت نام کرد.

او گفت که در اوایل دهه ۲۰۰۰، حزب‌الله ساب و دیگر «جاسوسان» را به کشورهایی از جمله ایالات متحده فرستاد، آنها را مستقر کرد تا در صورت حمله آمریکا به ایران، متحد اصلی این گروه، آمریکاییها را بکشند.

آدلسبرگ به هیأت منصفه گفت: «او از سوی حزب‌الله فرستاده شد تا یک سلول خفته درست در اینجا در این شهر ایجاد کند».

بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵، این ساکن موریس‌تاون، اهداف احتمالی حزب‌الله از جمله پل بروکلین، تونل میدتاون، پل جورج واشنگتن، و حتی دادگاه فدرال در لاور منهتن که اکنون محاکمه‌اش در آنجا برگزار می‌شود، را شناسایی می‌کرد.

آدلزبرگ ادعا کرد که ساب به‌عنوان بخشی از کار خود برای این واحد، مشخص می‌کرد که آیا این مکانها دارای ضعف یا “نقاط آسیب‌پذیری” هستند – و در چه محلی در نزدیکی آنها باید بمبی کار گذاشته شود تا بیشترین آسیب را به همراه داشته باشد.

ساب، که از سال ۲۰۰۸یک شهروند آمریکایی می‌باشد، در سال ۲۰۱۹ توسط دادستان فدرال دستگیر شد و به اتهامات متعددی، از جمله تروریسم، به اتهام ارائه حمایت مادی به این سازمان مرگبار متهم شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...