پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سناتور دمکرات جو منشن: سپاه یک سازمان تروریستی است

سناتور دمکرات جو منشن: سپاه یک سازمان تروریستی است

سایت نیوزمکس روز ۳۰فروردین نوشت: سناتور دمکرات جو منشن از توافق جدید ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پولیتیکو، سناتور دموکرات جو منشن روز سه‌شنبه در نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نگرانی خود را درباره توافق هسته‌یی ایران ابراز کرد.

منشن که یکی از تنها چهار نفر از اعضای حزب خود بود که با توافقنامه ایران در دوران اوباما در سال۲۰۱۵ مخالفت کردند، گفت که هر کاری در توان دارم انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کنم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

جو منشن سناتور دمکرات به بلینکن نوشت: من هم‌چنان نسبت به مذاکرات جاری شما با ایران در مورد بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار نگران هستم. من درخواست توضیحات مفصل در مورد وضعیت این گفتگوها می‌کنم.

من به‌ویژه نگران گزارشهایی هستم که نشان می‌دهد ممکن است شما در فکر حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی وزارت امور خارجه هستید، به این امید که بتوان روابط تجاری با ایران را برای کمک به بحران انرژی‌مان مجدد برقرار کرد.

اجازه دهید که به صراحت بگویم که سپاه یک سازمان تروریستی است. ما نباید در استفاده از رفع تحریم‌ها برای کاهش چالشهای انرژی فعلی خودمان کوته نظرانه عمل کنیم.

تحریم‌ها اهرم اصلی ما برای تسهیل توافقنامه‌ها برای متوقف کردن اقدامات شرورانه ایران هستند و نباید برای دستیابی به اهداف غیراستراتژیک استفاده شوند.

ما به ازاء آن، ما باید به سرمایه‌گذاری در یک سیاست انرژی داخلی با همه موارد فوق ادامه دهیم تا امنیت ملی و توانایی خودمان را برای کمک به متحدان و شرکای‌مان در خارج از کشور تقویت کنیم.

کنگره این فرصت را دارد که قوانین انرژی دوحزبی اضافی را تصویب کند تا توانایی ما برای ارائه انرژی مورد نیاز متحدان و شرکای ما را گسترش دهد. ما نمی‌توانیم و نباید برای حل مشکلات انرژی خود به ایران چشم بدوزیم.

برای دهه‌ها، [خامنه‌ای] تصمیم گرفته است که تلاش‌ها و اراده دولت خود را به سمت بی‌ثبات کردن خاورمیانه و آفریقا از طریق تأمین مالی تروریسم هدایت کند. امری که منجر به کشته شدن هزاران نفر از جمله کشته شدن سربازان آمریکایی شده است.

به همین ترتیب، توسعه فن‌آوریهای دارای کاربرد دوگانه، مانند موشکهای بالستیک که می‌توانند به‌عنوان سیستم حمل کلاهک‌های هسته‌یی مورد استفاده قرار گیرند، یک نگرانی دائمی است. اگر این فعالیت‌ها ادامه یابد، رژیم ایران می‌تواند به یک قدرت تسلیحات هسته‌یی تبدیل شود (این امر به نوبه خود). منجر به مسابقه تسلیحات هسته‌یی در منطقه می‌شود.

هر یک از این مثال‌ها نشان‌دهنده عدم صداقت نگران‌کننده از سوی رژیم ایران است و اهمیت تجزیه و تحلیل کامل تهدیدات مختلفی را که ایران می‌تواند برای ثبات منطقه‌یی و بین‌المللی چه امروز و چه پس از پایان برجام داشته باشد و خواهد داشت، برجسته می‌کند.

من موافقم که باید پیشرفت برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم ایران را متوقف کنیم.

با این حال، ما باید به مذاکره برای توقف استفاده ایران از تروریسم مورد حمایت دولت، پیشرفت برنامه موشکی و تداوم تکثیر فناوریهای با کاربرد دوگانه ادامه دهیم.

با توجه به روند مناسبی که سزاوار ارزیابی چنین تصمیم سیاست خارجی بزرگی است. من از نتیجه مذاکرات در سال ۲۰۱۵ ناامید شدم. و تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...