پخش زنده
Home » بین المللی » بیانیه مشترک آمریکا و کویت: مقابله با دخالت رژیم ایران در خاورمیانه

بیانیه مشترک آمریکا و کویت: مقابله با دخالت رژیم ایران در خاورمیانه

دولت‌های آمریکا و کویت در چهارمین دور گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور که روز ۲۴ نوامبر در شهر واشنگتن به میزبانی مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، برگزار شد طی بیانیه مشترکی بر تعهدات مشترک دو کشور در ارتقای ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و مقابله با دخالت بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است:‌ آمریکا از تلاش‌های شورای همکاری خلیج فارس برای گسترش تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه رژیم ایران استقبال کرد. ایالات متحده و کویت در برابر دخالت بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در خاورمیانه، کنار هم ایستاده‌اند.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری از ارتقای همکاری و مشارکت آمریکا و کویت در حوزه‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی، تجاری و سرمایه‌گذاری، بهداشتی، آموزشی و ارتباط بین مردم دو کشور، اشاره شده است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، دو طرف در این دور از مذاکرات نقشه‌راهی را برای پیشبرد و ارتقای روابط در سال‌های پیش رو ترسیم کردند و گفتند که کارگروه‌های مربوطه گفت‌وگوها در این زمینه را ادامه خواهند داد.

نشست هفته گذشته وزیران خارجه و دیگر مقام‌های ارشد دو کشور به دنبال نشست قبلی کارگروه‌های آمریکا و کویت در زمینه گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور در مارس ۲۰۱۹ در پایتخت کویت، برگزار شد.

روند مذاکرات راهبردی آمریکا و کویت از اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...