پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » توقف موقت اعتصاب غذای وحید بهشتی با توصیه پزشکان معالج وی

توقف موقت اعتصاب غذای وحید بهشتی با توصیه پزشکان معالج وی

وحید بهشتی فعال سیاسی و رسانه ای روز گذشته در پی هفتاد و دومین روز اعتصاب غذا به دلیل مشکلات ناشی از اعتصاب غذا با اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وحید بهشتی به توصیه پزشکان در توییتی اعلام کرد که به طور موقت به اعتصاب غذای خود پایان می دهد و به محض بهبودی سلامتی دوباره به سنگر مبارزه در محل تحصنش در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه بریتانیا به همرزمان مبارزش ملحق می شود.

اعتصاب غذا و تحصن وحید بهشتی با یک هدف مشخص «در لیست سازمانهای تروریستی قرار دادن سپاه توسط دولت بریتانیا» با استقبال گسترده ای از سوی هموطنان داخل و خارج کشور همراه بود.

وحید بهشتی هفته گذشته همزمان با نهم اردیبهشت ماه ، طی فراخوانی هموطنان ایرانی خارج کشور را دعوت به مشارکت در راهپیمایی بزرگ لندن کرد.

کشور بریتانیا در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از معدود کشورهایی است که برای سفر به آن نیاز به اخذ ویزای این کشور دارد. از اینرو ایرانیانی که تابعیت کشورهای اروپایی ندارند برای شرکت در این راهپیمایی نیاز به اخذ ویزا داشتند.

بنابراین می تواند حدس زد که شرکت گسترده ایرانیان مقیم بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی در این گردهمایی که با راهپیمایی همراه بود چنانچه در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده می شود قطعا مشارکت چندین هزار نفری را در پی داشت با اینحال جمعیت کثیر ایرانیان و ایران دوستان مقیم بریتانیا و ایرانیان دو تابعیتی در این تجمع حکایت از حمایت گسترده هموطنان خارج کشور از تلاش آنها برای در لیست سازمانهای تروریستی قرار دادن سپاه دارد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی رهبر مسلمانان ایران ، در پیامی تاریخی در واکنش به توقف موقت اعتصاب غذای آقای وحید بهشتی در توییتی نوشت:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...