پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » روسیه: «جنگ ترکیبی» با غرب طولانی مدت خواهد بود

روسیه: «جنگ ترکیبی» با غرب طولانی مدت خواهد بود

با تداوم جنگ در اوکراین، برخلاف رئیس گروه شبه‌نظامی روسی «واگنر» که به آسیب‌های بسیار جدی وارده به نیروهای او در نبرد برای کنترل باخموت اذعان می‌کند، کاخ کرملین اما تاکید دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه همچنان از حمایت کم‌سابقه مردمی برخوردار است و اکثر روس‌ها خواهان تحقق اهداف او در اوکراین هستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین چهارشنبه 9 فروردین به خبرنگاران گفت: «اگر از جنگ به معنای گسترده و رویارویی با کشورهای غیر‌دوست و متخاصم و این جنگ ترکیبی، صحبت کنیم، باید بگوییم که نبردی طولانی مدت در پیش خواهد بود».

پسکوف، مدعی شد که روس‌ها به شکلی «بی‌سابقه» از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حمایت می‌کنند و بیشتر آنها خواهان تحقق اهداف او در اوکراین هستند.

اذعان رئیس «واگنر» به آسیب‌های جدی

از سویی یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه‌نظامی روسی «واگنر» چهارشنبه اذعان کرد که نبرد برای کنترل شهر باخموت، آسیب‌های جدی را به نیروهای او و همچنین طرف اوکراینی وارد کرده است.

پریگوژین در پیامی صوتی گفت: نبرد کنونی در باخموت عملاً ارتش اوکراین را نابود و متأسفانه به شرکت نظامی خصوصی «واگنر» نیز آسیب جدی وارد کرده است.

این در حالی است مقامات روسی، مدعی هستند نیروهای آنها همچنان در حال پیشروی در نبردهای خیابانی در باخموت هستند اما تا این لحظه نتوانستند شهر را در محاصره کامل قرار داده و اوکراینی‌ها را مجبور به عقب نشینی کنند.

هشدار زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین سه‌شنبه هشدار داد که اگر کشورش در باخموت به پیروزی نرسد، روسیه، بسیج حمایت بین‌المللی برای امضای توافقی که اوکراین را مجبور به دادن امتیازات غیرقابل پذیرش کند، آغاز خواهد کرد.

زلنسکی در مصاحبه با «آسوشیتدپرس» گفت که سقوط باخموت به دست نیروهای روسی به پوتین این امکان را خواهد داد تا پروپاگاندایی در مورد این پیروزی را داخل روسیه و برابر غرب، چین و ایران سامان دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...