پخش زنده
Home » دانش و تکنولوژی » رژه سیارات؛ این هفته در آسمان شب ۵ سیاره به صف خواهند شد

رژه سیارات؛ این هفته در آسمان شب ۵ سیاره به صف خواهند شد

این هفته چشم به آسمان بدوزید تا فرصتی برای دیدن یک صف‌آرایی سیاره‌ای به دست آوردید. پنج سیاره از جمله عطارد، مشتری، زهره، اورانوس و مریخ در نزدیکی ماه پشت سر هم قرار خواهند گرفت.

کجا و چه زمانی می‌توانید آنها را ببینید؟ بیل کوک، ستاره شناس ناسا در پاسخ به این سوال گفت: «بهترین روز برای دیدن این صف‌آرایی سه شنبه است. شما باید بلافاصله پس از غروب آفتاب به افق غرب نگاه کنید.»

این سیارات تا نیمه‌های شب روی خط افق کشیده خواهند شد. اما دیر نکنید، چرا که عطارد و مشتری حدود نیم ساعت پس از غروب خورشید به سرعت به زیر خط افق خواهند رفت.

تا زمانی که آسمان صاف و منظره‌ای رو به غرب داشته باشید، از هر نقطه روی زمین این ۵ سیاره قابل مشاهده هستند. به گفته کوک اما این صف‌آرایی زیاد طول نخواهد کشید.

آیا برای دیدن این سیاره‌ها به دوربین دو چشمی نیاز است؟

به گفته کوک، شاید به دوربین دو چشمی نیاز باشد. سیاره مشتری، زهره و مریخ همگی به راحتی قابل مشاهده خواهند بود، چرا که به شدت درخشانند. زهره یکی از درخشان‌ترین نقاط در آسمان خواهد بود و مریخ با درخشش مایل به قرمز در نزدیکی ماه قرار خواهد گرفت. اما دیدن عطارد و اورانوس ممکن است پیچیده‌تر باشد، چرا که آنها به این میزان درخشان نیستند. بنابراین احتمالا به یک دوربین چشمی نیاز دارید.

بنابراین اگر شما به دیدن سیارات علاقه دارید، فرصت نادری است تا بتوانید اورانوس را ببینید. این سیاره معمولا قابل مشاهده نیست. برای دیدن این سیاره این هفته به نور سبز بالای زهره دقت کنید.

آیا این اتفاق اغلب رخ می‌دهد؟

گروه‌های مختلفی از سیارات هر از گاهی در آسمان پشت سر هم صف می‌کشند.

تابستان گذشته و یک بار هم در ماه ژوئن، یک ترکیب ۵ سیاره‌ای دیگر البته با آٰرایشی متفاوت در آسمان دیده شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

یافتۀ جدید دانشمندان: خواب خوب می‌تواند خطر ابتلا به عفونت و نیاز انسان به آنتی‌بیوتیک را کاهش دهد

یافته‌های جدید دانشمندان حاکی از آن است که «خواب خوب» می‌تواند خطر ابتلای ما به ...