پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ادامه اعتصاب عذای زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان وکیل آباد مشهد

ادامه اعتصاب عذای زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان وکیل آباد مشهد

براساس گزارش های رسیده به شبکه کلمه، زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان وکیل آباد مشهد، امروز در سی و چهارمین روز اعتصاب خود هستند و در وضعیت فیزیکی بسیار خطرناکی قرار دارند تا حدی که یکی از اعتصاب کنندگان بنام آقای گرگیج را کشان کشان و با توهین و بصورت تحقیر آمیز از بین زندانیان دیگر به بهداری منتقل کردند .

به گفته یک منبع آگاه، نیروهای وابسته به زندان وکیل آباد مشهد، دست و پاهای وی رابستند و از او خواستند که اعتصابش را بشکند، و با شکنجه به او سرم تزریق کردند.

گفته می شود، حال فرهاد شاکری نیز بسیار وخیم است، او در این اعتصاب ۳۴ روزه ده کیلو وزن کم کرده و از درد شدید قلب ،ضعف و درد چشم رنج می برد .

لازم به اشاره است که پیشترهشت زندانی عقیدتی – سیاسی اهل سنت زندان وکیل‌آباد مشهد، در نامه‌ای خطاب به مقامات سازمان ملل، اتهامات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی علیه خود را تکذیب کرده و خواستار دخالت مسئولین ذی‌ربط برای ابطال احکام صادره علیه خود شدند.

تهیه‌کنندگان این نامه تأکید کرده‌ بودند که اتهامات مطرح‌شده علیه آن‌ها از جمله «اقدام علیه امنیت ملی»، حاصل «ذهن بیمار وزارت اطلاعات و فیلم‌های ساختگی صدا و سیما» از جمله اعترافات اجباری تلویزیونی است.

یسی عید محمدی، فرهاد شاکری، حبیب پیرمحمدی، عبدالباسط اورسن، عبدالحکیم عظیم گرگیچ، محمدرضا شیخ‌احمدی، عبدالحسین مزرعه و عبدالرحمن گرگیچ امضا کنندگان این نامه هستند.

گفتنی است که عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیچ و عبدالرحمن گرگیچ در سال 98 به اتهام «بغی از طریق عضویت در گروه الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت ایران» به اعدام محکوم شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...