پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولوی عبدالحمید: نگاه نظامی و امنیتی کشور را به زانو درمی‌آورد

مولوی عبدالحمید: نگاه نظامی و امنیتی کشور را به زانو درمی‌آورد

هفت ماه از شروع اعتراضات در ایران می‌گذرد و تقریبا هر جمعه بعد از نماز در شهر زاهدان، مردم شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر می‌دهند. 

امروز هم براساس گزارش‌های منتشر شده در سایت «حال وش» معترضان بعد از پایان نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «ایرانی با غیرت، حمایت حمایت»، «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

مولوی عبدالحمید،‌ امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ از امنیتی شدن فضای استان انتقاد کرد. او در صحبت‌هایش هشدار داد که بحران سیاسی موجود به این دلیل است که یک مذهب خاص یا یک قوم خاص نمی‌تواند کشور را اداره کند. او هچنین تاکید کرد که «نگاه مذهبی» با شکست مواجه می‌شود. 

مولوی عبدالحمید گفت: «ملت ایران رنگین کمانی است و از رنگ‌های مختلف تشکیل شده؛ اما نگاه مذهبی نتوانست در میان آنها مساوات و برابری اجرا کند.»

امام جمعه زاهدان در صحبت‌هایش همچنین تاکید کرد که در «کل کشور نگاه امنیتی و نظامی» حاکم است اما هیچ کشوری با این نگاه به توسعه نمی‌رسد. به گفته او «نگاه نظامی و امنیتی کشور را به زانو درمی‌آورد و اقتصاد را فلج می‌کند. این نگاه باید تغییر پیدا کند.»

او همچنین تاکید کرد که «نگاه باید ملی، فراگیر و غیرمذهبی» باشد و یک جناح، یک قوم و یک مذهب نمی‌تواند کشور را اداره کند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از رویدادهای ایران در روز جمعه ۲۶ اسفند (۱۷ مارس) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...