پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تهدیدهای تروریستی و موشکی سرکرده هوافضای سپاه خامنه‌ای

تهدیدهای تروریستی و موشکی سرکرده هوافضای سپاه خامنه‌ای

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در زمان اعلام تجهیز جمهوری اسلامی به یک موشک دوربرد اروپا را هم تهدید کرد و گفت «قادریم تا دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم که این دو هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌هاست که امیدواریم احترام خود را نگه‌دارند».

امیرعلی حاجی‌زاده شامگاه جمعه، پنجم اسفند، در یک برنامه تلویزیونی صداوسیما افزود که نیروی هوافضا «دیگر هیچ موشک غیرنقطه‌زن نمی‌سازد».

او گفت موشک کروز جدید با نام «پاوه» که عملیاتی شده، ۱۶۵۰ کیلومتر برد دارد.

طبق ادعای این فرمانده ارشد سپاه،‌ وزن موشک‌های دوربرد ایران یک چهارم کاسته شده، کارآیی آن‌ها افزایش یافته و به‌ویژه کارآیی سرجنگی‌ موشک‌ها ده برابر شده، زمان آماده‌سازی یک ششم نسبت به گذشته شده و هزینه ساخت «خیلی پایین آمده است».

به ادعای وی، با ساخت «موشک جدید هایپرسونیک»، آمریکا «دیگر هیچ برتری نسبت به ایران ندارد».

در خصوص موشک ادعایی هایپرسونیک نیز امیرعلی حاجی‌زاده گفت این موشک با سرعت بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ، در خارج از جو قادر به مانور است و تازه در ۳۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و «به نظر می‌رسد هیچ‌گاه نتوانند سامانه ضد آن را تولید کنند».

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران همچنین بار دیگر دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور پیشین، مایک پومپئو، وزیر خارجه پیشین و ژنرال کنث مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام، نیروهای مرکزی آمریکا، را تهدید کرد که به خاطر مسئولیت‌شان در کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران «باید کشته شوند».

هشدار امیرعلی حاجی‌زاده به اروپا که «احترام خود را نگه‌دارد»، در شرایطی عنوان شده که به پیروی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خارج از کشور بسیاری از سیاستمداران کشورهای اروپایی نیز از دولت‌های خود خواسته‌اند کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمانی تروریستی بنامند.

پارلمان اروپا ماه گذشته در قطعنامه غیرالزام‌آور اما با رأی موافق اکثریت اعضا، از اتحادیه اروپا خواست سپاه را تروریستی اعلام کند.

در پاسخ به این نظر جمعی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته است که تروریستی نامیدن سپاه به الزامات حقوقی نیاز دارد، و آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، نیز روز دوشنبه گذشته در پایان نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت هنوز «مبنای حقوقی» برای تروریستی نامیدن سپاه فراهم نیست.

اظهارات خانم بائربوک واکنش تلویحی به تظاهرات ده‌ها هزار نفره ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی بود که آن روز در برابر ساختمان شورای اروپا تجمع کردند.

تهدید فرمانده نیروی هوافضای سپاه به اروپا که موشک‌های دوربرد ایرانی قادر به رسیدن به خاک اروپا نیز خواهد بود احتمالا در زمینه رشته رویدادهای دیگری که روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپا را متشنج کرده، بیان شده است.

همزمانی تجهیز روسیه به پهپادهای ساخت ایران، که به گفته رئیس‌ جمهور اوکراین و دولت آمریکا، روسیه با آن مردم اوکراین را می‌کشد، با سرکوب خشونت‌بار معترضان در داخل ایران در پنج ماه گذشته، زمینه‌ساز آن شد که کنفرانس امنیتی مونیخ هفته گذشته برای نخستین بار در چهار دهه اخیر به جای دعوت از نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی ایران، میزبان سه شخصیت فعال اپوزیسیون ایران شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...