پخش زنده
Home » حقوق بشر » جعفر پناهی با قید وثیقه آزاد شد

جعفر پناهی با قید وثیقه آزاد شد

جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایران، شامگاه جمعه ۱۴ بهمن پس از نزدیک به هفت ماه حبس در زندان اوین با قید وثیقه آزاد شد.

تصاویر آقای پناهی پس از آزادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد خانواده و دوستانش در مقابل زندان اوین او را در آغوش گرفته‌اند.

جعفر پناهی سینماگر ایرانی پس از آزادی در حالی که هنوز مقابل زندان اوین ایستاده بود از اینکه تعداد زیادی از نخبگان و فرهیختگان در زندان هستند ابراز تاسف کرد و در مورد فرهاد میثمی گفت با دیدن تصویر او یاد قربانیان آشویتس افتاده است.

آزادی موقت این فیلم‌ساز تحسین‌شده ایران در سومین روز از اعلام اعتصاب غذای او صورت گرفته است. آقای پناهی روز چهارشنبه با انتشار یادداشتی اعلام کرد که در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده قضایی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

او در این یادداشت نوشت: «قاطعانه اعلام می‌کنم‌ در اعتراض به رفتارهای فراقانونی و غیر انسانی دستگاه قضایی و امنیتی و این گروگان گیری محرز از بامداد روز دوازدهم بهمن دست به اعتصابات غذای خشک زده و تا زمان آزادی، از خوردن و آشامیدن هرگونه غذا و مصرف دارو امتناع می‌کنم.»

آقای پناهی تاکید کرده بود: «آن قدر در این وضعیت باقی خواهم ماند، تا شاید جسم بی‌جانم از زندان رهایی یابد.»

در روزهای اخیر، صالح نیکبخت، وکیل جعفر پناهی، خبر داده بود که با وجود نقض حکم شش سال حبس موکل خود از سوی دیوان عالی کشور، پرونده آقای پناهی با سه ماه تاخیر به دادگاه دیگری برای تجدیدنظر ارسال شد. به عبارتی این فیلم‌ساز از حق قانونی آزادی موقت محروم مانده بود.

جعفر پناهی ۶۲ ساله، یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در سطح بین‌المللی، تیرماه امسال در حالی که همراه با گروهی از سینماگران برای پیگیری بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد دو سینماگر بازداشت‌شده به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود، خودش نیز بازداشت و زندانی شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...