پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تاکید مولانا عبدالحمید به اتحاد و همبستگی: ايرانى ها در داخل و خارج مثل يك خانواده هستند

تاکید مولانا عبدالحمید به اتحاد و همبستگی: ايرانى ها در داخل و خارج مثل يك خانواده هستند

مولوی عبدالحمید در خطبه های امروز ۷ بهمن ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه؛ «همه مردم اعضاى يك خانواده هستند و ايرانى ها در داخل و خارج مثل يك خانواده هستند»، ایرانیان را به اتحاد و همبستگی دعوت کرد و گفت؛ «اين محبت و همدلى مردم ايران امروز مثال زدنى است»

امام جمعه اهل سنت در بخنش دیگری از سخنان خود گفت؛ ملت ایران به اعدام نه می گوید و اعدام را برای هیچ جا نمی خواهد، از اعدام فاصله بگیرید

مولانا عبدالحمید در خطبه های امروز ۷ بهمن ۱۴۰۱ زاهدان گفت:

ملت ایران به اعدام نه می گوید و اعدام را برای هیج جا نمی‌خواهد، آزادی زندانیان خواسته همه ملت ایران است و نباید هیچ زندانی اعدام بشود. از اعدام فاصله بگیرید.

ملت ایران به باور و کیش و مذهب و قوم نگاه نمی کنند و نگاه ملت به ایرانی بودن افراد است و اگر برای هر کسی مشکلی پیش بیاد همه نگران و ناراحت می شوند. این انسجام قابل تقدیر است. که همه ملت ایران متحد و همنوا شده اند.

امروزه اتحاد، همبستگی و انسجام ملت ایران مثال زدنی است و یک خانواده بزرگ ایرانی را تشکیل داده‌اند چه ایرانیانی که داخل و چه ایرانیانی که در خارج اند به منزله اعضای خانواده هستند و این همبستگی ملی و وحدت تمامیت ارضی را تامین می کند.

مردم ايران در انقلاب ٥٧ براى آزادى، رسيدن به حق و حقوقشان و ايران سربلند كنار هم قرار گرفتند و پيروز شدند، امروز هم مردم همان فرياد عدالت را مى زنند، مردم عدالت مى خواهند، مردم آزادى متعارف و مشروع مى خواهند. ملت ایران دچار فقر، مشکلات و تنگدستی هستند.

خانواده هایی کم درآمد قدرت خرید نان، گوشت، تخم مرغ و مواد اولیه خوراک را ندارند. با اینکه ملت ایران روی گنج نشسته اند چرا دچار این همه گرفتاری شوند. خواسته مردم به حق است و به خواسته مردم توجه کنید.

مردم ایران خواستار آزادی بیان، قلم و تحصن و عدالت هستند تا بتوانند برای اداره کشور مدیران توانمندی را انتخاب کنند، مردم ایران خواستار رقابت با کشورهای توسعه یافته هستند.

مردم ایران می خواهند پول ایران با دلار و یورو رقابت کند. و این حق ملت است که در سال ٥٧ انقلاب کردند که به عدالت و آزادی برسند و اکنون خواستار همان خواسته های انقلاب ٥٧ هستند.

برای مولانا گرگیج مشکل ایجاد کردند و او را ممنوع المنبر و ممنوع المحراب کردند و این خواسته عموم ایران است که برای علما و اندیشمندان مشکلاتی بوجود نیارند و این مشکلات همه ایرانیان را ناراحت می کند. برای علمای کردستان، ماموستا خضرنژاد، ماموستا حسینی و دیگر علمای اهل سنت کردستان، برای این ها مشکل ایجاد شده. این همه ملت را ناراحت کرده است.

مردم ایران صلح طلب هستند و خواهان صلح در یمن و سراسر دنیا هستند. مردم ایران هیچ وقت جنگ طلب نبوده و نخواهند بود.

ملت ایران با اعدام موافق نیست و همه ملت صاحبان این کشور هستند و خواسته ملت ایران کنار گذاشته اعدام است. چون با اعدام شمار زیادی سرپرست خانواده و جگرگوشه و یکی از افراد خانواده را از دست می دهند.

جامعه جهانی به ملت افغانستان رحم کند. امروزه ملت افغانستان بخاطر سردی تلفات زیادی داده‌اند. و رابطه دیپلماسی بخاطر مردم افغانستان با دولت برقرار شود تا از مشکلات مردم کاسته شود.

قرآن‌سوزی در هلند و سوئد، خیلی حادثه خطرناکی است و این اهانت بزرگی به دو میلیارد مسلمان است و در واقع سوختن دل همه مسلمانان است و نباید این کشورها اجازه آتش سوزی قرآن بدهند این خلاف آزادی است این آزادی قابل درک و فهم نیست. آزادی در اهانت و توهین نیست و این چه نوع آزادی است که به مقدسات توهین شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...