پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نامه ۳۰ زن زندانی در اوین برای پایان دادن به احکام ظالمانه و اعدام‌ها در ایران

نامه ۳۰ زن زندانی در اوین برای پایان دادن به احکام ظالمانه و اعدام‌ها در ایران

حدود ۳۰ تن از زنان زندانی سیاسی و عقیدتی بند زنان زندان اوین در نامه‌ای، خواهان توقف اعدام معترضان و پایان‌دادن به صدور احکام ناعادلانه در ایران شدند.

آن‌ها در این نامه نوشته‌اند: «در روندی غیرمنصفانه و غیرشفاف،‌ ما همگی در مجموع به ۱۲۴ سال حبس محکوم شده‌ایم. این معادل زندگی چند نسل از انسان است.»

فائزه هاشمی،‌ دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهوری اسبق و یکی مسئولان ارشد جمهوری اسلامی که در زندان به سر می‌برد، از جمله امضاکنندگان این نامه است.

در این نامه نوشته شده است «اعتقادات و سوابق مذهبی و سیاسی ما هر چه باشد، از جمله مدافعان حقوق زنان،‌ مارکسیست‌ها،‌ فعالان حقوق بشر،‌ فعالان محیط زیست، فعالان دانشجویی، فعالان چپ،‌ عکاسان،‌ مادران دادخواه و مادران پارک لاله، پیروان عرفان حلقه، مسیحیان،‌ بهائیان،‌ سلطنت‌طلب‌ها،‌ اعضای بنیاد ملی نخبگان،‌ پژوهشگران و فعالان حقوق کودک هم به اتفاق به اعدام‌ها نه می‌گوییم.»

در این نامه که چند تن از زنان زندانی دو تابعیتی از جمله فریبا عادلخواه،‌ شهروند ایرانی-فرانسوی و ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی هم از جمله امضاکنندگان هستند، نوشته شده است: «ما از حق مردم برای زندگی در عدالت دفاع می‌کنیم.»

نیلوفر بیانی و سپیده کاشانی، از فعالان محیط زیست زندانی هم از دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...