پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اتحادیه اروپا؛ تحریم‌های جدیدی علیه ایران در راهند

اتحادیه اروپا؛ تحریم‌های جدیدی علیه ایران در راهند

خبرگزاری آلمان در آستانه نشست وزاری خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در روز دوشنبه ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) در بروکسل از تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه ایران خبر داده است.

این خبرگزاری نوشته است به دلیل نقض فاحش حقوق بشر در ایران تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

دو منبع پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ ژانویه هم‌زمان با کار بر روی گنجاندن نام سپاه در فهرست تروریستی این اتحادیه، اعمال تحریم‌هایی علیه ۳۷ شخص و نهاد دیگر جمهوری اسلامی را نیز در دستور کار خود دارد.

یکی از چالش‌های بزرگ سیاست خارجی اتحادیه اروپا “تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران” است. با اوج گرفتن خیزش مردمی ایران قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا یکی از خواست‌های ایرانیان معترض بوده است.

پارلمان اتحادیه اروپا در این باره به طور شفاف موضع‌گیری کرده و نمایندگان پارلمان به گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست تروریسم اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

اما یک سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر درخواست قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریسم به سادگی قابل اجرا نیست و “حکم قضایی دادگاه ملی (یکی از کشورهای عضو)” یا “حکم ممنوعیت صادر شده از سوی یک نهاد اداری” لازم است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...