پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جان کربی: آمریکا و اسرائیل در مورد «تهدیدهای ناشی از جمهوری اسلامی» هم‌نظر هستند

جان کربی: آمریکا و اسرائیل در مورد «تهدیدهای ناشی از جمهوری اسلامی» هم‌نظر هستند

شورای امنیت کاخ سفید به بخش فارسی صدای آمریکا گفت که روابط آمریکا و اسرائیل با روی کار آمدن دست راستی‌ترین تاریخ اسرائیل تغییری نخواهد کرد و دو کشور دیدگاه مشترکی در قبال مواجهه با تهدیدات ناشی از جمهوری اسلامی ایران دارند، به ویژه که همکاری نظامی بین تهران و مسکو گسترش یافته است.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سووال بخش فارسی صدای آمریکا درباره سفر اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به اسرائیل گفت: «اولاً اینکه روابط ما با اسرائیل قوی و نزدیک باقی خواهد ماند. نزدیک‌ترین متحدی که در آن نقطه از جهان داریم، اسرائیل است و قرار نیست تغییر کند. ما نگرانی‌ها و منافع امنیت ملی مشترکی داریم، به‌ویژه وقتی صحبت از ایران می‌شود. ایران در سفر آقای سالیوان کاملاً در دستور کار مذاکرات بود. حالا من وارد اقدامات فرضی که قرار است انجام ‌شود یا ‌نشود، نخواهم شد، و قطعاً از جانب ارتش اسرائیل هم صحبتی نخواهم کرد.»

اما کربی افزود که دو کشور نسبت به تهدیدات ناشی از جمهوری اسلامی دیدگاه مشترکی دارند و گسترش همکاری نظامی بین جمهوری اسلامی و روسیه را از نزدیک رصد می‌کنند و همکاری مشترک در این زمینه دارند.

او گفت: «با اسرائیلی‌ها در مورد تهدیداتی که ایران برای منطقه ایجاد می‌کند، دیدگاه مشترکی داریم. این تهدیدات صرفاً ناشی از خواست ایران در دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نیست، بلکه حمایتش از شبکه‌های تروریستی نیز هست. شبکه‌های تروریستی که به حمله و تلاش برای کشتن اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهند. دیگر چالش ایران، اقداماتش در دریا و تمایل کاملش به مشارکت با روسیه است، که یک نمونه آن، ادامه تحویل پهپهاد به روسیه است. به اعتقاد ما اثرات این روابط دفاعی رو به رشد بین دو کشور به خاورمیانه هم سر ریز خواهد کرد. وقتی روسیه شروع به دادن توانایی‌ها، مهارت‌ها یا کمک‌های فنی به ایران می‌کند، بر خاورمیانه تأثیر خواهد داشت، و به ادامه تهدیدات از سوی ایران منجر می شود.»

بنا به بیانیه رسانه‌ای کاخ سفید، سالیوان در دیدارهایش با مقامات اسرائیلی بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به امنیت اسرائیل و مقابله با تهدیدات ادامه‌دار ایران برای اسرائیل، ایالات متحده و منطقه تاکید کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...