پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولوی عبدالحمید: هشتاد نود ساله‌ها نمی‌توانند برای جوانان تصمیم بگیرند

مولوی عبدالحمید: هشتاد نود ساله‌ها نمی‌توانند برای جوانان تصمیم بگیرند

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه با انتقاد از فضای امنیتی سیستان‌ و‌ بلوچستان، به صراحت به اینکه «هشتاد ساله‌ها و نود ساله‌ها» برای «جوانان امروز» ایران تصمیم می‌گیرند اعتراض کرد.

وی در نماز جمعه روز ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ گفت: «هشتاد ساله‌ها و نود ساله‌ها نمی‌توانند برای جوانان امروزی تصمیم بگیرند.»

آقای عبدالحمید تاکید کرد: «ما باید به حرف‌ها و خواسته‌های جوانان و زنان گوش دهیم. نباید آن‌ها را به زندان بیندازیم.»

او به آمار بیشتر شرکت و قبولی دختران و زنان در کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌های ایران نیز اشاره کرد و گفت این آمار نشان می‌دهد که زنان در زمینه فراگیری علم «جلوتر از مردان» هستند.

اظهارات وی در شرایطی بیان می‌شود که در جمهوری اسلامی نه تنها علی خامنه ای به عنوان رهبر، ۸۳ سال دارد، بلکه سایر مقاماتی که در مناصب کلیدی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان قرار دارند نیز بسیار کهنسال هستند.

از جمله علی جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان ۹۵ ساله است.

آقای عبدالحمید در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان همچنین گفت: «در همه جای دنیا بعد از بیست یا سی سال قوانین را به روز می کنند. قانون اساسی ما چهل و چهار سال است که متاسفانه تغییر نکرده است. مسئولان باید شرایط جدید را در نظر بگیرند.»

او پیش از این نیز درخواست مشابهی را مطرح کرده بود.

وی در اظهارات خود از ممنوع از تحصیل شدن دانشجویان معترض انتقاد کرد و با اشاره به کشته‌شدن یکی از زخمی‌های جمعه خونین زاهدان، برای چندمین‌بار درخواست عاملان کشتار شهروندان معترض در این روز را از تریبون نماز جمعه مطرح کرد.

او افزود: «نباید جوان را به زندان انداخت. به بچه‌ها باید ترحم کرد با آنان صحبت کرد. نباید این‌ها را شکنجه و اعدام کرد.»

خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان در شرایطی برگزار شد که از روز چهارشنبه، خبرهایی مبنی بر دایرشدن ایستگاه‌های بازرسی در مناطق مختلف و ورودی‌های این شهر منتشر شده است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به شرایط شدید امنیتی در زاهدان، گفت :«جو امنیتی استان باید برداشته بشود. برقراری جو امنیتی در سراسر کشور باعث می شود که کشور پیشرفت نکند.»

به گفته وی، «در شهر ما اخیرا جو شدیدا امنیتی حاکم شده و ۱۵ ایست و بازرسی تبدیل و اضافه شده است.»

از دیگر اظهارات آقای عبدالحمید در خطبه‌ها مخالفت وی با شعار «مرگ بر» بود که اشاره به شعار علیه علی خامنه‌ای است که در طوی اعتراضات اخیر بارها در خیابان‌های زاهدان و دیگر نقاط ایران سر داده شده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان از شهروندان خواست دیگر علیه کسی شعار «مرگ بر» را سر ندهند.

مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور و از اعضای دفتر مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در گفت‌و‌گو با رادیوفردا از امنیتی‌ شدن شهر زاهدان و استقرار ایست بازرسی در تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر زاهدان خبر داد و گفت که پس از انتصاب احمدرضا رادان به فرماندهی نیروی انتظامی، «می‌خواهند ایجاد رعب و وحشت کنند».

مولوی عبدالمجید مرادزهی از علمای اهل سنت افزود: «اینکه شایعه شده که مسجد مکی محاصره شده واقعیت ندارد. کسی جرئت ندارد که مسجد مکی را محاصره کند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...