پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پانزدهمین جمعه خشم و اتحاد در زاهدان؛ شعار دادن شهروندان علیه خامنه‌ای، سپاه و بسیج

پانزدهمین جمعه خشم و اتحاد در زاهدان؛ شعار دادن شهروندان علیه خامنه‌ای، سپاه و بسیج

جمعه‌های اعتراضی مردم زاهدان با برپایی تجمعات و سر دادن شعارهای ضد حکومتی در روز ۲۳ دی به پانزدهمین هفته پیاپی رسید. در راسک نیز معترضان به خیابان‌ها آمدند. هم‌زمان در گالیکش استان گلستان، نمازگزاران اهل سنت در اعتراض به برخورد امنیتی با مولوی گرگیج راهپیمایی کردند.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهند نمازگزاران شهر گالیکش استان گلستان پس از نماز جمعه ۲۳ دی‌ ماه در خیابان برای حمایت از مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه برکنار شده آزادشهر، راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

روز پنج‌شنبه کمپین فعالین بلوچ گزارش داد اداره اطلاعات گرگان طی تماسی تلفنی با اطرافیان محمدحسین گرگیج، خواستند او خود را به دادگاه ویژه روحانیت این شهرستان معرفی کند.

علاوه بر امروز، روز گذشته نیز پس از اطلاع مردم از خبر احضار مولوی گرگیج، جو استان گلستان متشنج و تجمعی هم مقابل منزل این روحانی اهل سنت شکل گرفت.

سیستان و بلوچستان

مردم زاهدان هم در تجمع اعتراضی خود پس از نماز جمعه ۲۳ دی‌ ماه، دست در دست هم زنجیره‌ای انسانی به نشانه اتحاد درست کردند.

پس از آن جمعیت گسترده‌ای از مردم این شهر تظاهرات و راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

پس از جمعه خونین زاهدان در هشتم مهر، مردم معترض شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان با وجود حضور گسترده نیروهای سرکوب‌گر، هر هفته دست به تظاهرات می‌زنند.

جمعه هفته گذشته (شانزدهم دی ماه) نیز مردم زاهدان با وجود فضای امنیتی و نظامی حاکم بر این شهر و بازداشت ده‌ها تن از شهروندان در روزهای قبل از آن، به خیابان‌ها آمدند و علیه خامنه‌ای شعار دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...