پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حکم اعدام علیرضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع تایید شد

حکم اعدام علیرضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع تایید شد

بنگاه خبرپراکنی میزان، وابسته به قوه فاسد قضائيه گزارش داد که علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع در دوران علی شمخانی به جرم جاسوسی برای بریتانیا به اعدام محکوم شده است

در ادامه این گزارش آمده است که آقای اکبری مدتی قبل دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده قضایی و صدور کیفرخواست پرونده به بیدادگاه ارجاع و پس از برگزاری جلسات رسیدگی حکم اعدام برای او صادر شده است.

این نهاد تاکید کرد که در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید نمود.

علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی بریتانیایی ایرانی و از کارمندان ارشد پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی است. او در دهه هشتاد از معاونان علی شمخانی، وزیر دفاع وقت بوده و در حال حاضر زندانی سیاسی متهم به جاسوسی و محکوم به اعدام‌ است. او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به حکم قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده‌است

یک فایل صوتی از علیرضا اکبری منتشر شده است که او در آن اتهام‌های امنیتی را رد کرده و می‌گوید هیچ مدرکی علیه او وجود ندارد.
علیرضا اکبری می‌گوید «هدیه یک شیشه عطر و یک پیراهن به علی شمخانی و دریافت اطلاعاتی از او به عنوان دلیل جاسوسی‌اش مطرح شده است.»

او در این فایل صوتی می‌افزاید: «اگر دبیر شورای عالی امنیت ملی در مقابل یک شیشه عطر اطلاعات مملکت را می‌دهد، چرا آنها را احضار نمی‌کنید؟»

جیمز کلورلی، وزير امور خارجه‌ بريتانيا خواستار توقف حکم اعدام علیرضا اکبری و آزادی فوری او شد. او در توییتی همچنین گفت «اقدامی با انگیزه سیاسی از سوی رژیمی بی‌رحم که هیچ ارزشی برای جان انسان قائل نیست.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...