پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » صدور حکم اعدام یک معترض دیگر؛ پدر جواد روحی خطاب به «ملت ایران»: با ما هم‌صدا باشید

صدور حکم اعدام یک معترض دیگر؛ پدر جواد روحی خطاب به «ملت ایران»: با ما هم‌صدا باشید

در ادامه روند صدور احکام اعدام پس از محاکمه‌های کوتاه برای معترضان، دادگاه انقلاب اسلامی ساری جواد روحی را در کمتر از یک ماه با اتهامات «افساد فی‌الأرض» و «محاربه» به «اعدام» محکوم کرد.

خبرگزاری میزان، ارگان رسانه‌ای قوه قضاییه، روز سه‌شنبه ۲۰ دی مدعی شد که جواد روحی، معترض ۳۵ ساله اهل آمل، «یکی از لیدرهای اصلی» اعتراضات نوشهر در روز یک‌شنبه ۲۰ آذر بوده است.

«لیدر» عنوانی است که مقامات قضایی جمهوری اسلامی با نسبت دادن آن به شماری از معترضان آنها را به «افساد فی‌الأرض» و «محاربه» متهم کرده‌اند و تاکنون برای تعدادی از آنان حکم «اعدام» صادر کرده‌اند، در حالی که در قوانین جمهوری اسلامی جرمی با عنوان «لیدری» به رسمیت شناخته نشده و این اتهام در هیچ یک از قوانین کیفری وجود ندارد.

بنا بر این گزارش، انتساب اتهامات «افساد» و «محاربه» به جواد روحی با ادعای «اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، ارتداد از طریق هتک حرمت قرآن و آتش زدن آن و همچنین توهین به مقدسات» به او نسبت داده شده است.

دادگاه انقلاب ساری ادعای «تخریب و به آتش کشیدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی، اماکن دولتی و نظامی، بانک‌ها و شهرداری نوشهر» که به کشته شدن «پنج تن و جراحت تعدادی از مأموران» منجر شده را نیز به این متهم جوان نسبت داده است.

انتساب این اتهامات و صدور حکم اعدام بر مبنای آن برای آقای روحی در کمتر از یک ماه، در حالی است که به گفته سلیمان وطن‌دوست، وکیل تسخیری این معترض بازداشت‌شده، او «به بیماری اعصاب و روان» مبتلا است و «در هیچ احراق و تخریبی مشارکت نداشته» و «حتی در تصاویر ضبط شده نیز تنها در صحنه حضور دارد و مشارکتی در اقدامات ندارد.»

پدر جواد روحی اعلام کرده است که پس از بازداشت این معترض، تنها یک بار با او «ملاقات حضوری» داشته و جز آن «نه تلفنی و نه ملاقات» از او خبری ندارد. او با تأکید بر این که جواد «مریضی اعصاب و روان دارد»، از «ملت ایران» خواسته است که با او هم‌صدا باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...