پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعتصاب در سقز و کرمانشاه، تظاهرات در نجف‌آباد و تجمع دانشجویان تهران

اعتصاب در سقز و کرمانشاه، تظاهرات در نجف‌آباد و تجمع دانشجویان تهران

در حالی که خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی به پایان چهارمین ماه خود نزدیک می‌شود، اعتراضات و اعتصاب‌ها علیه حکومت همچنان ادامه دارد و برخی کسبه شهرهای سقز و کرمانشاه اعتصاب کردند، مردم در نجف‌آباد برای «سرنگونی» حکومت شعار دادند و گروهی از دانشجویان نیز در تهران تجمع کردند.

ویدیوهای منتشرشده در پایگاه خبری هه‌نگاو نشان می‌دهد گروهی از بازاریان و کسبه در شهرهای سقز و کرمانشاه و بوکان، روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه، در حمایت از خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی مغازه‌های خود را بسته نگه داشتند.

سقز در استان کردستان زادگاه مهسا امینی است و مردم این شهر و دیگر شهرهای کردنشین در جریان خیزش علیه جمهوری اسلامی بارها اعتصاب و تظاهرات کرده‌اند.

پیشتر در پاسخ به فراخوان حامد اسماعیلیون و در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران، معترضان در کرمانشاه بامداد یکشنبه اقدام به نصب پارچه‌نوشته بر روی پل و شعارنویسی بر روی دیوارها کردند.

همچنین ویدیوی منتشر نشان می‌دهد روز یکشنبه مردم در نجف‌آباد به خیابان آمدند و شعار «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» سر دادند.

در ویدیویی دیگری از این شهر مردم معترض شعار «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» سر می‌دهند.

همزمان، ویدیوی رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه سوره روز یکشنبه در اعتراض به بازداشت دانشجویان از جمله ژاسمین حاج‌میرزا محمدی و مهتاب انصاریان دست به تجمع زده و خواستار آزادی آن‌ها شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...