پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پلیس آلمان یکی از ماموران جمهوری اسلامی را به‌ظن برنامه‌ریزی برای حمله با سلاح بیولوژیکی بازداشت کرد

پلیس آلمان یکی از ماموران جمهوری اسلامی را به‌ظن برنامه‌ریزی برای حمله با سلاح بیولوژیکی بازداشت کرد

مقامات پلیس آلمان در نخستین ساعات بامداد یکشنبه هشتم ژانویه اعلام کردند که یک شهروند ۳۲ ساله، مظنون به تهیه مواد فوق سمی سیانید (سیانور) و رایسین -(همراه با دوستش) به قصد توطئه جهت آنچه «ارتکاب یک حمله با انگیزهٔ اسلام‌گرایانه» خوانده شده را بازداشت کرده‌اند.

دادسرای آلمان اعلام کرده که مظنون اصلی قرار است طی روزهای آینده نزد قاضی تحقیق حاضر شود.

پلیس آلمان اعلام کرده که یکشنبه ۱۸ دی، یک مظنون ۳۲ ساله (اهل ایران) را همراه با دوستش، به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌های تروریستی با استفاده از اسلحه بیولوژیکی در منطقه «کاسترو-روکسل» دستگیر کرده است.

به‌گزارش یورونیوز: در بیانیه کوتاه نیروهای پلیس و دادستانی آلمان آمده است که بازرسان، خانه مظنون را در شهر کاسترو-راکسل برای یافتن این سموم خطرناک و سایر شواهد بازرسی کرده‌اند.

در بیانیه مشترک پلیس شهر «مونستر»، پلیس شهرستان «رکلین‌هاوزن» و دفتر دادستانی «دوسلدورف» آمده است: «متهم مظنون به تدارک یک عمل خشونت‌آمیز جدی است که کشور را به خطر می‌اندازد.»

روزنامه «بیلد»، این اقدام را «طراحی حملهٔ تروریستی اسلامگرایان با سلاح بیولوژیکی» نامیده و نوشته که مقامات آلمان چند روز پیش هشداری از یک سازمان اطلاعاتی خارجی درباره تهدید حمله تروریستی با «بمب شیمیایی» دریافت کردند. بیلد در ادامه می‌افزاید که هنوز مشخص نیست طراحان این عملیات تروریستی تا کجا پیش رفته‌اند. به همین ترتیب، آیا پیشتر یک هدف حمله وجود داشته است.

پلیس اطلاعات بیشتری درباره این مظنون ارائه نکرده اما اعلام شده است که در رابطه با این تحقیقات، یک نفر دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند اما جزئیاتی در مورد شخص دوم نیز منتشر نشده است.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، بسیاری از نیروهای اورژانس هنگام استقرار در محل، لباس‌های مخصوص محافظتی بر تن داشتند.

بنا بر اعلام دادستان، تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...