پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دولت کانادا از قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی (PS۷۵۲) به‌مناسبت سومین سالگرد این فاجعه تجلیل می‌کند

دولت کانادا از قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی (PS۷۵۲) به‌مناسبت سومین سالگرد این فاجعه تجلیل می‌کند

جمعه ۱۶دی، دولت کانادا از قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی (PS۷۵۲) به‌مناسبت سومین سالگرد این فاجعه تجلیل کرد. نخست‌وزیر جاستین ترودو، ملانی ژولی وزیر خارجه، جناب عمر الغبری وزیر حمل و نقل و رالف گودیل کمیساریای عالی در انگلستان با اعضای خانواده قربانیان سقوط پرواز۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین دیدار کردند. آنها بر تعهد کانادا و گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای حسابرسی از ایران نسبت به قتل‌های بیرحمانه کسانی که در پرواز بودند تأکید کردند.


کانادا و شرکای آن در گروه هماهنگی (سوئد، اوکراین و انگلستان) به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند تا رژیم ایران را مسئول سرنگونی پرواز PS۷۵۲ بدانند و اطمینان حاصل کنند که غرامت کامل برای مرگ ۱۷۶انسان بی‌گناه پرداخت می‌شود. در ۲۸دسامبر ۲۰۲۲، گروه هماهنگی یک گام مهم رو به جلو در پیگیری پاسخگویی مطابق با قوانین بین‌المللی را اعلام کرد. ما از رژیم ایران درخواست کرده‌ایم که اختلاف مربوط به سرنگونی پرواز PS۷۵۲ را طبق کنوانسیون ۱۹۷۱ مونترال به داوری الزام‌آور تسلیم کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...