پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » احتمال انتصاب احمدرضا رادان به‌عنوان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی

احتمال انتصاب احمدرضا رادان به‌عنوان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی

خبرگزاری حکومتی «برنا»، از احتمال انتصاب احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، به عنوان فرمانده کل انتظامی رژیم خبر داد.

این خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش و جوانان رژیم جمهوری اسلامی خبر داده است، دوره هشت ساله ریاست حسین اشتری به عنوان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی «به پایان رسیده» است.

رادان هم‌اکنون به عنوان رئیس «مرکز مطالعات راهبردی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی» فعالیت می‌کند و سابقه عضویت در سپاه پاسداران را نیز دارد.

«رویداد ۲۴»، در گزارشی به دلایل انتصاب احتمالی رادان در این سِمت جدید پرداخته و تصریح کرده است، مقامات جمهوری اسلامی با توجه به مسئولیت پیشین رادان در طرح موسوم به «امنیت اجتماعی»، درنظر دارند محدودیت‌های بیشتری برای مردم ایران اعمال کنند.

این رسانه، این محدودیت‌ها را در حوزه «پوشش زنان»، «بازرسی از کاراگاه‌ها و فروشگاه‌های لباس»، «بازرسی از آرایشگاه‌های مردانه»، «نظارت و سرکشی به عکاسی‌ها» و «نظارت به خانه‌های افراد مجرد» دانسته است.

رادان در جریان «جنبش سبز» نیز تجربه برخورد و سرکوب با معترضان را داشته است. به گفته رویداد ۲۴، «احتمالا بروز اعتراضات ۱۴۰۱ و تجربه پیشین رادان در مواجهه با معترضان انتخابات سال ۸۸ هم از دلایل دیگری بوده که رادان به عنوان فرمانده جدید انتظامی کشور منصوب شود.

رویداد ۲۴ در گزارش خود نوشته است، حسین اشتری موفق به اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی در زمینه اعمال محدودیت بیشتر بر شهروندان ایرانی نبوده و از همین روی در گزارش خود، مدعی شده است که حسین اشتری «برکنار» خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...