پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تحصن خانواده‌های بازداشتی‌هایی که اعتصاب‌ غذا کرده‌اند

تحصن خانواده‌های بازداشتی‌هایی که اعتصاب‌ غذا کرده‌اند

پس از دو روز قطع تماس ۱۵ معترض بازداشت‌شده در زندان کچویی که در چهارمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برند، خانواده‌های شماری از آنها صبح پنج‌شنبه در مقابل این زندان تحصن کردند.

آرمیتا عباسی، نیلوفر شاکری، الهام مدرسی، فاطمه نظری‌نژاد، حمیده زراعی، مرضیه میرقاسمی، و انسیه موسوی از جمله این ۱۵ زندانی سیاسی هستند که در زندان کچویی فردیس در اعتراض به روند دادرسی اعتصاب غذا کرده‌اند و بنا بر اطلاعات موجود، از روز سه‌شنبه ۱۳ دی از حق تماس تلفنی محروم شده‌اند.

پیشتر، مادر یکی از این بازداشت‌شدگان اعلام کرده است که مقامات قضایی حق وکیل انتخابی را از آنها سلب کرده‌اند و به خانواده‌ها نیز پاسخگو نیستند.

گروهی از اعضای خانواده‌های برخی از این زنان معترض زندانی صبح روز پنج‌شنبه ۱۵ دی در مقابل زندان کچویی در شهر فردیس، استان البرز، تحصن کردند.

مادر آرمیتا عباسی، یکی از این بازداشت‌شدگان که اعتصاب غذا کرده است، روز چهارشنبه در اینستاگرام نوشته‌ای را خطاب به مقامات قضایی منتشر کرد و به آنها گفت: «از امروز لقمه‌هایتان را، یکی کمتر برگیرید. دخترکانی در یکی از بندهای زندان کچویی کرج اعتصاب غذا کرده‌اند.»

او همچنین تأکید کرده است که از روز سه‌شنبه «حق تلفن» نیز از این بازداشت‌شدگان گرفته شده است.

مادر این زندانی سیاسی همچنین روز سه‌شنبه در نامه‌ای سرگشاده با انتقاد از بی‌توجهی مقامات قضایی و نپذیرفتن وکیل انتخابی، خواهان رسیدگی به پرونده دخترش شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...