پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ناامید کردن مجدد دستگاه های امنیتی خامنه ای توسط مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت

ناامید کردن مجدد دستگاه های امنیتی خامنه ای توسط مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت

سایت «حال‌وش» که اخبار استان سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز پنجشنبه ۱۵ دی خبر داد مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت، برای پایان دادن به اعتراضات و خطبه‌های انتقادی جمعه‌ها به شدت از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش این سایت، «دستگاه‌های امنیتی و نظامی با تحت فشار گذاشتن مولوی عبدالحمید از وی خواسته‌اند تا اعتراضات جمعه‌های بلوچستان را خاتمه داده و از خطبه‌های انتقادی دست بکشد».

«حال‌وش» می‌گوید که امام جمعه اهل سنت زاهدان «این شروط دستگاه‌های امنیتی را نپذیرفته و رد کرده است».

مولوی عبدالحمید در نزدیک به چهار ماهی که از اعتراضات سراسری می‌گذرد، سخنرانی‌های تندوتیزی علیه سرکوب‌های گسترده نیروهای امنیتی و کشتار معترضان انجام داده و اقدامات آن‌ها را «جنایت» خوانده است. او همچنین خواستار برگزاری رفراندوم در ایران با حضور ناظران بین‌المللی شده است.

زاهدان هفته‌های متوالی است که پس از برگزاری نمازجمعه اهل سنت، شاهد اعتراض‌های مردم این شهر به سرکوب‌ها و تبعیض‌ها در استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش سایت «حال‌وش»، در آستانه روز جمعه ۱۶ دی‌ماه، چهارده هفته پس از «جمعه خونین» زاهدان، «تعداد زیادی از نیروهای نظامی و لباس شخصی در مدارس سطح شهر زاهدان مستقر شده‌اند».

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی از صبح پنجشنبه «با خودروهای شاسی بلند، سمند و پرشیا با پلاک شخصی در حال تردد و جابه‌جایی نیرو به مدارس زاهدان از جمله مدرسه مالک اشتر واقع در خیابان مرادقلی هستند».

سایر گزارش‌های منتشر شده نیز حاکی است که طی چهار روز گذشته دست‌کم «۱۱۳ نفر از شهروندان و کودکان زیر ۱۸ سال بلوچ» در مناطق مختلف شهر زاهدان از سوی دستگاه‌‌های نظامی و امنیتی با «تیراندازی و خشونت زیاد» بازداشت شده‌اند که از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دسترس نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...