پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بازداشت‌های فله‌ای در زاهدان/ از زیر گرفتن کارگران توسط خودروهای مزدوران تا تیراندازی حین بازداشت!

بازداشت‌های فله‌ای در زاهدان/ از زیر گرفتن کارگران توسط خودروهای مزدوران تا تیراندازی حین بازداشت!

به گزارش حال وش امروز ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، در پی یورش نیروهای امنیتی و نظامی به محلات مختلف زاهدان از جمله بازار مشترک، خیابان کوثر، بعثت و پارک کودک و دیگر مناطق دست کم ۱۰۴ نفر از شهروندان بازداشت شدند.

طبق این گزارش و به گفته شاهدان عینی، نیروهای نظامی و امنیتی با استفاده از خوروهای شخصی و اتوبوس و تیراندازی اقدام به بازداشت گسترده شهروندان و جوانان در سطح شهر زاهدان نموده اند.

هویت پنج‌ چند تن از بازداشتیان بنام های: «محمد براهویی»، «الیاس براهویی»، «نعمت الله سرگلزایی»،«احسان سگلزایی»و «علی براهویی» احراز شده اند.

از هویت سایر بازداشت شدگان تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین در فلکه کارگر زاهدان نیز در حالی که کارگران در آنجا حضور داشتند، نظامیان مزدور با خودرو آنها را زیر گرفته و پس از بروز جراحات شدید، آنها را بازداشت کردند.

گزارش‌ها از زاهدان حاکی است، مزدوران در خیابان‌های شهر مستقر شده و در حال بازرسی و بازداشت شهروندان هستند.

همچنین شامگاه سیزدهم دی ماه، مزدوران نظامی به یک سالن ورزشی در کریم‌آباد یورش برده و شهروندان حاضر در آنجا را بازداشت کرده‌اند.

پس از روی کار آمدن “محمد کرمی” عضور سابق شورای تامین و فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان به عنوان استاندار، بازداشت و سرکوب شهروندان بلوچ افزایش پیدا کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...