پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ترانه علیدوستی بلافاصله پس از آزادی حجاب اجباری خود را مجددا از سر برداشت

ترانه علیدوستی بلافاصله پس از آزادی حجاب اجباری خود را مجددا از سر برداشت

ترانه علیدوستی، بازیگر مطرح سینمای ایران که در پی حمایت‌هایش از انقلاب مردم ایران علیه جمهوری اسلامی بازداشت شد، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد. او پس از آزادی، در مقابل زندان اوین بار دیگر به حجاب تحمیل شده از سوی جمهوری اسلامی تن نداد و روسری سر نکرد.

ترانه علیدوستی، روز چهارشنبه ۱۴ دی با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد. این بازیگر سینما را حدود سه هفته پیش و پس از انتشار پستی در اعتراض به اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر، بدون ارائه حکم قضایی بازداشت کردند.

در عکس‌ها و ویدیوهایی که پس از آزادی علیدوستی از او منتشر شده، او در میان کسانی که به استقبالش رفته‌اند حجاب اجباری ندارد.

آزادی او در حالی است که موجی از محکومیت‌های بین‌المللی علیه بازداشتش به راه افتاد.

در روزهای گذشته بیش از ۶۰۰ هنرمند در سراسر دنیا نامه‌ای سرگشاده برای آزادی ترانه علیدوستی امضا کردند.

مارک رافالو، پدرو آلمادووار، پنه‌لوپه کروز، ژولیت بینوش، آلفونسو کوارون، کن لوچ، کیت وینسلت و اما تامپسون از امضاکنندگان این بیانیه بودند.

ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی با بازنشر عکس ترانه علیدوستی نوشت: «به تمام هنرمندان ایران، زنان و مردانی که زندانی شده و مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند فکر می‌کنم. شرم بر اعدام‌های حکومت ایران. شرم بر نبود رحم و شعور، شرم! ایران در حال زایش دورانی جدید است و بازگشت به قبل وجود ندارد.»

همچنین نرگس محمدی در یادداشتی از زندان با اشاره به حبس ترانه علیدوستی در سلول انفرادی نوشت: «آنچه بر سرمان می‌آید از شر و ظلم و ابتذال و تزویر حکومت دینی استبدادی است.»

او اضافه کرد: «ترانه تاکنون با مردم و در میان مردم بوده و زین پس هم خواهد بود و این روزها مردم هم به یاد او هستند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...