پخش زنده
Home » حقوق بشر » نامه سرگشاده «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» به جوزف بورل در ارتباط با «تجاوز جنسی» به بازداشت شدگان در زندانهای جمهوری اسلامی

نامه سرگشاده «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» به جوزف بورل در ارتباط با «تجاوز جنسی» به بازداشت شدگان در زندانهای جمهوری اسلامی

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در نامه ای سرگشاده به جوزپ بورل نایب رئيس کمیسیون اروپا و مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با «تجاوز و آزار جنسی» زنان و مردان ایران در زندانهای جمهوری اسلامی درخواست کرد از هرگونه تعامل و مذاکره سیاسی و دیپلماتیک با نظام فاسد جمهوری اسلامی اکیدا خودداری نمایند.

نامه «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» به شرح زیر است:

آقای جوزب بورل
همانگونه که بارها خاطرنشان شده است
اخبار بسیار نگران کننده ای در خصوص توسل سردمداران نظام جمهوری اسلامی به تجاوز و آزار جنسی برای ایجاد رعب با هدف سرکوب مطالبات مردمی منتشر شده است.
صحت این اخبار توسط منابع بسیار موثقی مانند جناب مولانا عبدالحمید امام جمعه محترم شهر زاهدان، سرکار خانم نرگس محمدی فعال با سابقه حقوق بشر و نیز گزارشهای متعدد مردمی و نیز خود قربانیان به تایید رسیده است.

طی سالهای گذشته نیز گزارشهایی از این دست توسط برخی از عالی رتبه ترین مقامات نظام جمهوری اسلامی نظیر مهدی کروبی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و کاندیدای دوره های نهم و دهم ریاست جمهوری و نیز مرحوم آیه الله منتظری از مقامات عالیرتبه پیشین نظام جمهوری اسلامی منتشر و تایید شده بود.

گزارشهای منتشره متاسفانه حاکی از آن است که موارد آزاد و تجاوز جنسی در زندانها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی بسیار گسترده و وسیع بوده و شامل زنان، مردان و حتی کودکان و نوجوانان نیز می گردد.

در یکی از این معروفترین این موارد یکی از قربانیان به نام آرمیتا عباسی زاده ۲۰ ساله از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر پس از یک هفته شکنجه و تجاوز جنسی توسط نیروهای جمهوری اسلامی، در حال خونریزی شدید به بیمارستان امام علی کرج منتقل گردید و در بیمارستان پس از معاینه اولیه توسط پزشکان شواهد بالینی شامل خونریزی داخلی، علایم تجاوز جنسی متعدد مقعدی و پارگی واژن مشاهده و ثبت گردید.
در یک مورد تاسف بار دیگر که توسط جراید معتبر غربی صحت آن به تایید رسیده است یک دختر کوچک چهارده ساله در اثر پارگی و خونریزی ناشی از تجاوزهای مکرر جنسی نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.
همچنین برابر آخرین گزارشهای تایید شده طی روزهای اخیر حداقل هفت کودک بین دوازده تا پانزده سال در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران بشکل کاملا وحشیانه ای مورد تجاوز جنسی ماموران امنیتی نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.

تمامی این موارد که مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» بشمار می رود در حالی روی می دهد که دستگاه سیاست خارجی اروپا که قاعدتا مجری سیاست های کمسیون اروپا می باشد همچنان اصرار غیر قابل توجیهی بر ادامه مذاکرات و تعاملات با رژیمی دارد که کوچکترین ارزشی برای ارزشهای انسانی و حقوق بنیادین انسانها و نیز تعهدات بین المللی خودش قائل نیست.

سوالی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا اصرار نا بجا و غیر قابل توجیه دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ادامه تعامل سیاسی و دیپلماتیک با اینچنین رژیم جنایتکاری متضمن مسئولیت قانونی برای آڼ اتحادیه نیست؟

با توجه به اینکه صحت تمامی این موارد که توسط منابع معتبر داخلی، گزارش و تایید شده اند همچنین توسط مراجع بین المللی نظیر عفو بین الملل و نیز رسانه های معتبر بین المللی نظیر نیویورک تایمز و سی ان ان تایید و حتی منتشر شده اند، لذا بر این اساس «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از کمیسیون اروپا درخواست می کند تا آن کمیسیون «هیات ویژه» و مستقلی را مامور تحقیق در خصوص این گزارشها نموده و تا زمان انتشار نتایج آن از هرگونه تعامل و مذاکره سیاسی و دیپلماتیک با نظام فاسد جمهوری اسلامی اکیدا خودداری نماید.

بدیهی است نحوه تعامل و موضعیگری کمیسیون اروپا در خصوص موضوع «تجاوز جنسی» به کودکان ایرانی توسط عوامل نظام جمهوری اسلامی نشان دهنده آزمونی برای سنجیدن میزان تعهد واقعی کمسیون اروپا به موازین حقوق بشر بویژه حقوق کودکان می باشد.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر»
لندن، بروکسل، برلین، تورنتو و واشنگتن
۳ ژانویه ۲۰۲۳

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...