پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ایتالیا: اعدام معترضان در ایران «خط قرمز» ما است

ایتالیا: اعدام معترضان در ایران «خط قرمز» ما است

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، روز سه‌شنبه بار دیگر اقدام جمهوری‌ اسلامی در سرکوب مرگبار اعتراضات در ایران را «غیرقابل‌قبول» خواند.

تاجانی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره احضار اخیر سفیر جمهوری اسلامی در رم به وزارت امور خارجه ایتالیا گفت: «ما از ایران خواسته‌ایم اعدام‌ها را متوقف کند و با معترضان گفت‌وگو کند؛ زیرا آن چه که اتفاق افتاده، برای ما غیرقابل قبول است.»

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی آنسا، وزیر امور خارجه ایتالیا در این برنامه گفت: «مجازات اعدام خط قرمزی است که ما نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم [اگر چه] می‌توانیم به عنوان مثال در مورد [برنامه] انرژی هسته‌ای گفتگو کنیم.»

تاجانی پیشتر با اشاره به این که یک دختر ۱۴ ساله در جریان اعتراضات ضدحکومتی در ایران مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و بر اثر جراحات ناشی از تجاوز کشته شد، گفته بود که وزارت خارجه ایتالیا به محض ورود سفیر جدید جمهوری اسلامی به آن کشور او را احضار خواهد کرد.

دفتر آنتونیو تاجانی روز سه‌شنبه ۶ دی اعلام کرد که در اعتراض به واکنش «غیرقابل قبول» جمهوری اسلامی به اعتراضات، محمدرضا صبوری سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد. تاجانی پس از دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم، به خبرنگاران گفت که اعدام افرادی که در تظاهرات شرکت کرده‌اند غیرقابل قبول است.

او روز جمعه، ۹ دی نیز گفته بود که ایتالیا نمی‌خواهد در امور داخلی ایران مداخله کند، اما جمهوری اسلامی باید مجازات اعدام معترضان را پایان دهد.

سرکوب معترضان در ایران محکومیت‌های گسترده بین‌المللی را به همراه داشته است.

مقامات ایتالیا، از جمله نخست وزیر این کشور، بارها به سرکوب اعتراضات در ایران واکنش نشان داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...