پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بیش از ۶۰۰ هنرمند جهانی خواستار آزادی ترانه علیدوستی از زندان شدند

بیش از ۶۰۰ هنرمند جهانی خواستار آزادی ترانه علیدوستی از زندان شدند

در ادامه حمایت سینماگران شناخته‌شده بین‌المللی از ترانه علیدوستی، مارک رافالو نیز روز دوشنبه ۱۲ دی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خواستار آزادی بازیگر سرشناس سینمای ایران شد.

این بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی با اشاره به این‌که تا کنون بیش از ۶۰۰ هنرمند در سراسر دنیا نامه سرگشاده برای آزادی ترانه علیدوستی را امضا کرده‌اند، افزود: «ما خواهان آزادی او هستیم».

هفده روز از بازداشت ترانه علیدوستی از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی می‌گذرد و گزارش‌ها حاکی از انتقال او به انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین است که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود.

در کارزار اینترنتی که با عنوان «عدالت برای ترانه علیدوستی» راه‌اندازی شده است، علاوه‌بر آقای رافالو تا کنون ده‌ها نفر از مطرح‌ترین سینماگران جهان از جمله پدرو آلمادووار، پنه‌لوپه کروز، ژولیت بینوش، آلفونسو کوارون و کن لوچ به امضاکنندگان این دادخواست آنلاین پیوسته‌اند.

از دیگر امضاکنندگان این نامه می‌توان به اما تامپسون، جسیون موموآ، جرمی آیرنز، کیت وینسلت، ماریون کوتیار، ایان مک‌کلن، ایزابل هوپر، استیو مک‌کویین و … اشاره کرد.

ترانه علیدوستی در میانه اعتراضات سراسری در ایران، عکسی از خود بدون حجاب اجباری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، در حالی که شعارنوشت محوری این اعتراضات، «ژن، ژیان، ئازادی» را در دست داشت. او چند روز بعد در واکنش به اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، در تهران نوشت: «حالا بنشینید و منتظر عواقب این خونخواری باشید».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...