پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مراسم چهلم شهید شمال خدیری‌پور در مهاباد با حضور گسترده مردم برگزار شد

مراسم چهلم شهید شمال خدیری‌پور در مهاباد با حضور گسترده مردم برگزار شد

دوشنبه ۱۲دی ماه مراسم چهلم شهید قیام شمال خدیری‌پور با شکوه خاصی در مهاباد با حضور گسترده مردم برگزار شد. مردم در این مراسم با سرودهای انقلابی و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه با شمال قهرمان هم‌پیمان شدند. مردم دلیر مهاباد در حالی که شعار می‌دادند؛ این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت در شهر دست به تظاهرات زدند.

شمال خدیری‌پور ۳۲ساله و فرزند حسین اهل مهاباد روز پنجشنبه سوم آذرماه، بر اثر شلیک نیروهای سرکوبگر به‌شدت زخمی شده بود و سپس در بیمارستان موسوم به “خمینی” ارومیه جان خود را فدای راه آزادی ایران‌زمین کرد.

از جمله این جوانان، شَمال خدیری‌پور بود که در جریان خاکسپاری همشهری شهیدش آزاد حسین‌پور زخمی شد و در اثر این جراحات در بیمارستان جان باخت.

شمال خدیری‌پور از جمله کسانی بود که در تیراندازی جنایتکارانه دژحیمان خامنه‌ای در میدان استقلال مهاباد، از ناحیه سینه و شکم مورد هدف گلوله جنگی نیروهای حکومتی قرار گرفته و زخمی شد.

شمال خدیری‌پور به بیمارستان موسوم به «خمینی» ارومیه منتقل شد، اما روز ۳آذر به‌دلیل شدت جراحات در این بیمارستان جان باخت و به کاروان شهیدان قیام پیوست.

اواخر شبِ ۳آذر، پیکر شهید شمال به مهاباد رسید و به خانواده‌اش تحویل داده شد. دیکتاتوری آخوندی که از تکرار صحنه با شکوه خاکسپاری آزاد حسین‌پور وحشت داشت، خانواده شمال را تحت فشار قرار داد و آنها مجبور شدند در تاریکی و در اوایل بامداد روز ۴آذر پیکر زخمی و خونین شمال را بخاک بسپارند.

شمال خدیری‌پور در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «برای آزادی لازم نیست همه جا را فتح کنید، فقط خودتان را نفروشید».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...