پخش زنده
Home » حقوق بشر » تصویب بودجه ۲میلیون و ۷۶۴هزار دلاری برای مأموریت هیأت حقیقت‌یاب شورای حقوق‌بشر درباره سرکوب قیام مردم ایران

تصویب بودجه ۲میلیون و ۷۶۴هزار دلاری برای مأموریت هیأت حقیقت‌یاب شورای حقوق‌بشر درباره سرکوب قیام مردم ایران

هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد بودجه هیأت حقیقت‌یاب در مورد ایران را که در اجلاس ویژه شورای حقوق‌بشر ۲۴نوامبر ۲۰۲۲ -۳ آذر ۱۴۰۱ تعیین شد تصویب کرد.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: منابع برآورد شده به استثنای ارزیابی کارکنان مبلغ ۲میلیون و ۷۶۴هزار دلار برای سال۲۰۲۳ است.

برای بررسی وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه در مورد زنان و کودکان دبیرخانه‌ای متشکل از ۱۸کارمند برای حمایت از مأموریت حقیقت یاب، مستقر در ژنو، تشکیل شده است. این دبیرخانه از جمله شامل این افراد است:

افسر ارشد حقوق‌بشر (هماهنگ کننده)

افسر حقوق‌بشر (رهبر تیم تحقیق)

مسئول حقوق‌بشر (مشاور برابری زن و مرد)

کارمند حقوق‌بشر (تحلیلگر/گزارشگر)

کارشناس حقوق‌بشر (مشاور حقوقی)

مسئول امور سیاسی (مشاور سیاسی)

روز ۳آذر خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم رجوی از تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی استقبال و اعلام کرد:

بازدید از زندانهای علنی و مخفی فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌ویژه زندانهای وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بسیار ضروریست. مردم و مقاومت ایران ۴دهه بر این ضرورت تأکید کردند اما سیاست مماشات به نفع رژیم ضدبشری ممانعت کرد. هیأت حقیقت‌یاب هم‌چنین باید باید به قتل‌عام زندانیان سیاسی اهتمام بورزد.

خانم رجوی افزود: مأموریت هیأت حقیقت‌یاب نباید منحصر به‌عملکرد رژیم در دو ماه اخیر باشد.

رژیم ۴۳سال است که مرتکب همین جنایتها می‌شود و به همین خاطر ۶۹بار با کوه اسناد و فاکتهایی که مقاومت ایران منتشر کرده در مجمع عمومی ملل متحد و کمیسیون حقوق‌بشر محکوم شده است.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت هم‌چنین گفت: فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران ۱۲۰هزار نفر را اعدام کرده است. کتاب اسامی ۲۰هزار تن از شهیدان مجاهد خلق که دو دهه پیش منتشر شده و کتاب اسامی بیش از ۵هزار مجاهد سربدار و سر موضع گواه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توسط این رژیم است. (سایت سازمان ملل متحد۱۰دی)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...