پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » چهلم شهدای جوانرود؛ وحوش رژیم به مردم معترض حمله کرده و یکی از جوانان را به شهادت رساندند

چهلم شهدای جوانرود؛ وحوش رژیم به مردم معترض حمله کرده و یکی از جوانان را به شهادت رساندند

مراسم چهلم هفت نفر از شهدای انقلاب ایران در آرامستان حاجی ابراهیم جوانرود برگزار شد و نیروهای حکومتی به سوی جمعیت حاضر در این مراسم شلیک کردند. بر اساس گزارش‌ها، در این حملات دست‌کم یک شهروند به‌نام برهان الیاسی به شهادت رسیده است.

عرفان کاکایی، بهاالدین ویسی، تحسین میری، مسعود تیموری، جمال اعظمی، جوهر فتاحی ‌و اسماعیل گل‌عنبر هفت شهروندی بودند که طی اعتراضات خونین روزهای ۲۹ و ٣٠ آبان در جوانرود استان کرمانشاه توسط نیروهای حکومتی کشته شدند و روز دهم دی ماه، مراسم چهلمین روز قتل‌شان با حضور جمعیت انبوهی از مردم برگزار شد.

در ساعات ابتدایی این مراسم،‌ نیروهای حکومتی به سمت مردم حمله کردند و بر اساس گزارش‌ها داخل خانه‌های همجوار آرامستان و خودروهای پارک شده نیز گاز اشک‌آور شلیک کردند.

ویدیوهایی رسیده از جوانرود اما نشان می‌دهند نیروهای امنیتی حاضر در مراسم، در بلندگو اعلام می‌کنند: «ما پلیس حکومت اسلامی هستیم؛ مثل پلیس فرانسه و آلمان و آمریکا نیستیم که خشن برخورد کنیم.»

این نیروها در مقابل شعارهای معترضان که آن‌ها را «جاش» (در زبان کردی به معنای خائن) و حکومت را «دیکتاتور» خطاب می‌کردند مدعی شدند: «ما دیکتاتور نیستیم؛ منافقین و استکبار دیکتاتورند که صدها ترور انجام داده‌اند… ما جاش نیستیم؛ دیکتاتورها جاش‌اند.»

این ادعا در حالی است که امروز و به دنبال حمله‌های نیروهای سرکوبگر به معترضان و شلیک مستقیم ماموران، برهان الیاسی، جوان ۲۲ ساله اهل جوانرود کشته شد.

ده‌ها تن دیگر از جمله یک کودک ١٤ ساله هم بر اثر شلیک گلوله جنگی مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، ساعاتی بعد از کشته شدن برهان الیاسی، پیکرش با حضور مردم به خاک سپرده شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...