پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » انجمن قلم آمریکا از نویسندگان و هنرمندان زندانی در ایران حمایت کرد

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان و هنرمندان زندانی در ایران حمایت کرد

انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران و دیگر هنرمندان دربند در زندانهای جمهوری اسلامی حمایت کرد.

این بیاینه ضمن دلگرم کننده دانستن صدور حکم گروه کاری ویژه‌ سازمان ملل برای بازداشت‌های خودسرانه، آن را مدرکی در اثبات نقض حقوق بشر نویسندگان و اعضای کانون نویسندگان ایران دانسته است.

انجمن قلم آمریکا، کانون نویسندگان ایران را پیشروترین تشکل غیروابسته و مدافع آزادی بیان در ایران برشمرده که هم اکنون فعالیت آن ممنوع شده است.

کارن کارلکار مدیر برنامه‌ «آزادی بیان در خطر» در انجمن پن آمریکا هم گفته است که این حکم قاطع، در آستانه سالگرد مرگ بکتاش آبتین مایه‌ دلگرمی ما شد. این نویسندگان به دلیل آثار ادبی خود و هم‌چنین دفاع راسخ از آزادی بیان در ایران با اتهامات بی‌اساس و جعلی بازداشت و روانه‌ زندان شدند و آن‌جا نیز با بدرفتاری روبه‌رو بوده‌اند. این گواه محکمی بر پایمال‌شدن حقوق بنیادین آنان است و ما از دولت ایران می‌خواهیم با آزادی آنان و جبران خسارات وارده به نگرانی‌های سازمان ملل متحد پاسخ گوید.

کارن کارلکار همچنین مصرانه از مسئولان حکومتی خواسته است تا به بازداشت‌های خودسرانه اعضای کانون نویسندگان ایران پایان دهند و نویسندگانی را نیز که در هفته‌های اخیر بازداشت کرده‌اند آزاد کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...