پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تمجید سناتور ارشد آمریکا از اقدام سارا خادم الشریعه؛ ایرانیان از صحنه جهانی برای رساندن صدای‌شان استفاده کنند

تمجید سناتور ارشد آمریکا از اقدام سارا خادم الشریعه؛ ایرانیان از صحنه جهانی برای رساندن صدای‌شان استفاده کنند

باب منندز سناتور دموکرات که ریاست کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده را برعهده دارد، در یک توئیت اقدام اعتراضی سارا خادم الشریعه شطرنج‌باز ایرانی را ستود و به ورزشکاران ایرانی توصیه کرد از صحنه جهانی برای رساندن صدای اعتراض‌شان استفاده کنند.

آقای منندز با بازنشر خبر سی‌بی‌اس درباره برداشتن حجاب اجباری توسط سارا خادم الشریعه استاد بزرگ شطرنج ایران در حساب توئیتر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نوشت: «ایرانیان به استفاده از مسابقات جهانی برای تقویت اعتراضات ایران در صحنه جهانی ادامه دهند.»

وی افزود: «مفتخریم که به تلاش های آنها برای افشای نقض فجیع حقوق بشر که همچنان در ایران رخ می دهد، می پیوندیم تا اطمینان حاصل کنیم که این اعتراضات در کانون توجه جهان باقی بماند.

پنجم دیماه سارا سادات خادم الشریعه، قهرمان نخست شطرنج ایران، بدون بر سر داشتن حجاب اجباری در مسابقات قهرمانی جهان در شهر آلماتی قزاقستان شرکت کرد. آتوسا پورکاشیان، دیگر شطرنج‌باز ایرانی، در این مسابقات به نمایندگی از تیم آمریکا حضور دارد.

معترضان ایرانی از این اقدام خانم خادم الشریعه استقبال کردند اما مقامات جمهوری اسلامی این اقدام را تقبیح کردند.

روز پنجشنبه روزنامه اسپانیایی ال‌پائيس گزارش داد که سارا سادات خادم‌ الشریعه، پس از مسابقات جهانی شطرنج قزاقستان دیگر به ایران بازنمی‌گردد. این روزنامه مدعی شد که وی با همسر و فرزند خردسالش به اسپانیا مهاجرت می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...