پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ایتالیا با احضار سفیر جمهوری اسلامی در رم به خشونت علیه زنان و اعدام معترضان اعتراض کرد

ایتالیا با احضار سفیر جمهوری اسلامی در رم به خشونت علیه زنان و اعدام معترضان اعتراض کرد

وزیر خارجه ایتالیا با عمل به وعده‌ای که پیش‌تر درباره احضار سفیر جدید جمهوری اسلامی در رم داده بود، «محمدرضا صبوری» را احضار کرده و «خشم و نگرانی» و مراتب اعتراض دولت ایتالیا علیه سرکوب مرگبار معترضان در ایران را به وی ابلاغ کرد.

بر اساس گزارش «آسوشیتد پرس»، چهارشنبه ۷ دی‌ماه، آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا ضمن محکوم کردن اعدام تظاهرکنندگان و مخالفان در ایران، آن را «خط قرمز» اعلام و خشونت علیه معترضان را غیرقابل پذیرش دانست.

او همچنین با بیان‌ این‌که ایران باید مسیر گفت‌وگو را در پیش گیرد، از احیای توافق هسته‌ای ایران حمایت و ابراز امیدواری کرد که رژیم تهران مسئولانه رفتار کند.

وزیر خارجه ایتالیا با عمل به وعده‌ای که پیش‌تر درباره احضار سفیر جدید جمهوری اسلامی در رم داده بود، «محمدرضا صبوری» را احضار و «خشم و نگرانی» و مراتب اعتراض دولت ایتالیا علیه سرکوب مرگبار معترضان در ایران را ابراز کرد.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، چهارشنبه ۷ دی‌ماه، آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا ضمن محکوم کردن اعدام تظاهرکنندگان و مخالفان در ایران آن را «خط قرمز» اعلام و خشونت علیه معترضان را غیرقابل پذیرش دانست.

او همچنین با بیان‌ این‌که ایران باید مسیر گفت‌وگو را در پیش گیرد، از احیای توافق هسته‌ای ایران حمایت و ابراز امیدواری کرد که رژیم تهران مسئولانه رفتار کند.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین با گفتن این‌که سفیر جدید ایران در رم قبول کرده که مراتب اعتراض ایتالیا را به تهران برساند، ابراز امیدواری کرد که ایران «به درخواست ایتالیا (برای توقف سرکوب و کشتار معترضان) پاسخ مثبت دهد.»

تاجانی با گفتن این‌که سرکوب مرگ‌بار «هیچ ارتباطی با حفظ امنیت ملی کشور ندارد»، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است که مجازات اعدام را در ارتباط با اعتراضات تعلیق کند و فورا احکام صادره علیه معترضان را لغو کنند.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه ایتالیا خواهان توقف «کشتار زنان» و اعدام «زنان جوان» و «کشتار کودکان در خیابان» به‌دلیل شرکت در اعتراضات شده است.

پیش‌تر، وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به این که رم «به قوی‌ترین شکل ممکن» سرکوب‌ها در ایران را محکوم می‌کند، متعهد شده بود که‌ برای ابراز مراتب اعتراض کشورش به «نقض حقوق اساسی و آزادی‌ها» در ایران، سفیر جدید این کشور را به محض آغاز به‌کار احضار کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...