پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دلار ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومانی؛ یک اقتصاددان: انگار بانک مرکزی و دولت وجود ندارد

دلار ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومانی؛ یک اقتصاددان: انگار بانک مرکزی و دولت وجود ندارد

افزایش نرخ دلار و سکه در بازار ایران شتاب گرفته و به تغییرات ساعتی رسیده است. در تازه‌ترین تحولات، قیمت فروش هر یک دلار آمریکا به ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. یک اقتصاددان می‌گوید تاکنون واکنش دولت‌ها را به افزایش بهای دلار «این قدر فشل و خنثی» ندیده» بود.

بنا بر گزارش‌ها از بازار ارز در ایران، قیمت خرید هر یک دلار آمریکا نیز در ساعات پایانی سه‌شنبه ششم دی، ۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان گزارش شده است.

همچنین نرخ فروش یورو ۴۴ هزار و ۹۳۵ تومان و بهای خرید ارز رایج اتحادیه اروپا در بازار ایران ۴۴ هزار و ۷۸۵ تومان است.

تحولات بازار خرید و فروش طلا نیز حاکی از آن است که هر یک سکه طلای «طرح امامی» در بازار ایران ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گزارش شده است.

شتاب گرفتن افزایش نرخ دلار در ایران در حالی است که رسانه‌های داخل ایران از پوشش اخبار مربوط به آن با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده‌اند.

روز دوشنبه پنجم دی هیئت نظارت بر مطبوعات به سه روزنامه و یک خبرگزاری به دلیل آنچه «انتشار اخبار و مطالب غیرواقع و مغایر با حدود مطبوعات در موضوع بازار ارز» تذکر داد و تأکید کرد «رسانه‌ها از انتشار این گونه اخبار خودداری کنند.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی که این خبر را منتشر کرده، از رسانه‌های مذکور نام نبرده است.

قیمت دلار در روز دوشنبه بازار ایران در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۲۰ تومان بود و در کمتر از ۲۴ ساعت افزایشی قابل توجه داشته است.

سیامک قاسمی، اقتصاددان ساکن ایران، با بیان این که تاکنون «واکنش دولت‌ها به افزایش قیمت دلار را این قدر فشل و خنثی و حتی در حد شعار و بلوف و ارزپاشی کوتاه‌مدت هم این قدر بی‌اثر ندیده»، در توییتی نوشت: «دقیقا انگار بانک مرکزی و دولت وجود خارجی ندارد.»

حساب توییتری انانیموس نیز با انتشار نمودارهایی سقوط ارزش طلا، دلار، و یورو را در بازار ایران نشان داده است.

ساقی لقایی از صدای آمریکا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...