پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جمهوری اسلامی هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی را از دوبی به ایران بازگرداند

جمهوری اسلامی هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی را از دوبی به ایران بازگرداند

مرکز رسانه قوه‌ فاسد قضاییه رژیم علت بازگرداندن همسر و فرزند علی دایی را «همراهی با اغتشاشگران و دعوت به اعتصاب» اعلام کرد.

مقام‌ها و رسانه‌های وابسته به حکومت جمهوری اسلامی از معترضان به عنوان «اغتشاشگر» نام می‌برند.

مرکز رسانه قوه قضاییه غروب دوشنبه پنجم دی‌ماه اعلام کرد که «همسر علی دایی متعهد شده بود قبل از قصد خروج از کشور نهادهای ذی‌ربط را از تصمیم خود مطلع کند».

در آستانه اعتصابات سه‌روزه نیمه آذرماه امسال، گالری جواهرات نور در تهران متعلق به علی دایی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، و همسرش مونا فرخ‌آذری اعلام کرده بود که روزهای ۱۴، ۱۵، و ۱۶ آذر ماه تعطیل است.

اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضاییه ساعتی پس از آن منتشر شد که رسانه‌‌های حکومتی ایران بعد از ظهر دوشنبه از بازگرداندن هواپیمای حامل همسر و فرزند علی دایی از دوبی و پیاده کردن آن‌ها در فرودگاه کیش توسط ماموران امنیتی به دلیل «ممنوع‌الخروج» بودن خبر دادند.

در همین زمینه، خبرگزاری ایسنا به نقل از علی دایی خبرهای تایید نشده مبنی‌بر «بازداشت» همسر و دختر این اسطوره فوتبال را رد کرد و در مورد حواشی این «پرواز ناتمام» توضیحاتی ارائه داد.

آقای گل تاریخ فوتبال ایران به این رسانه گفته است: «چیزهایی در زندگی‌ام می‌بینم که باورش برایم خیلی سخت است […] از دوبی این‌ همه مسافر را برگرداندند تا همسر و دختر من را پیاده کنند. اگر مشکلی بوده چرا آن‌ها را بازداشت نکردند؟ اگر مشکلی نیست چرا آن‌ها را برگردانده‌اند. این موضوعات را شما باید پرس‌وجو کنید. ما که جوابی نمی‌گیریم.»

بر اساس این گزارش، پرواز شرکت هواپیمایی ماهان تهران صبح امروز تهران را به مقصد دوبی ترک کرده بود اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و ماموران امنیتی جمهوری اسلامی همسر و دختر آقای دایی را از پرواز پیاده کردند.

مسئله «ممنوع‌الخروج» بودن همسر و فرزند این چهره سرشناس ورزشی در شرایطی مطرح می‌شود که به گفته خود او، در صورت رسمیت داشتن چنین حکمی باید سیستم پلیس گذرنامه فرودگاه امام تهران نشان می‌داد و ماموران همان زمان از سوار شدن همسر و دخترش به هواپیما جلوگیری می‌کردند، در حالی‌که آن‌ها «قانونی» سوار پرواز شرکت هواپیمایی ماهان شدند.

آقای دایی با بیان این‌که «هیچ‌کس هم درباره این موضوع به من جوابی نداده است» افزوده: «بعد از اینکه دختر و همسرم را از هواپیما پیاده کردند، یک ساعت بعد گفتند که دخترتان می‌تواند برود و وقتی دخترم می‌خواست برود گفتند که درهای هواپیما بسته است و او هم نمی‌تواند برود.»

مهاجم پیشین تیم ملی ایران با طرح این پرسش که «مگر می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟» تصریح کرد همسر و دخترش برای یک سفر چند روزه عازم دوبی بودند و حتی برای دوشنبه آینده، بلیت برگشت به تهران داشتند.

علی دایی از اعتراضات کنونی که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، بارها حمایت کرده است که همین امر تنها در یک مورد منجر به ضبط گذرنامه او شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...