پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مراسم چهلم کیان پیرفلک در ایذه و شعار «مرگ بر خامنه ای» مردم

مراسم چهلم کیان پیرفلک در ایذه و شعار «مرگ بر خامنه ای» مردم

مراسم چهلم کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله‌ای که با شلیک نیروهای امنیتی در شهر ایذه کشته شد با حضور گسترده مردم و سردادن شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار شد.

بر اساس تصاویر و گزارش‌های منتشر شده، مردم در مراسم چهلم کیان پیرفلک همچنین شعار «از ایذه تا کردستان، جانم فدای ایران»، «‌چه با حجاب چه بی‌حجاب می‌ریم به سمت انقلاب»، «‌هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم» و «‌از کردستان تا ایذه جانم فدای ایران» سردادند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم همچنین پلاکاردهایی با شعار «‌به نام خدای رنگین کمان» در دست داشتند و بادکنک‌هایی رنگی به شکل رنگین‌ کمان هم در یادبود این کودک کشته شده در نزدیک مزار او نصب شده بود.

پیشتر اعلام شده بود که مراسم چهلم کیان پیرفلک از ساعت یک تا دو بعدازظهر دوشنبه پنجم دی‌ماه در مسجد روستای پرچستان گورویی و سپس از ساعت دو تا چهار بعدازظهر در آرامگاه همان روستا برگزار می‌شود.

در اعلامیه‌ای که برای مراسم کیان پیرفلک منتشر شد به «هم‌وطنان نجیب» و «تمام انسان‌های نیک اندیش» اشاره و از مردم خواسته شده بود این مراسم شرکت کنند.

برگزاری مراسم چهلم کیان در حالی است که پدر کیان، میثم پیرفلک که خود نیز پس از حمله ماموران به خودروی آنها در شامگاه ۲۵ آبان مجروح و در بیمارستان بستری شده بود، به تازگی از مرگ فرزندش مطلع شده است.

عموی کیان پیرفلک در اینستاگرام با انتشار عکسی از پدر کیان در حالی که در تخت بیمارستان فرزند دیگرش، رادین، را در آغوش گرفته، از باخبر شدن او از کشته شدن پسرش خبر داد و نوشت: «اون الان دیگه می‌دونه که کیان نیست.»

در پی حمله ماموران سرکوبگر به بازار ایذه، کیان ۱۰ ساله، در حالی ‌که با والدین و برادر خردسالش در خودرو در راه بازگشت به خانه بودند، هدف گلوله ماموران قرار گرفت و کشته شد.

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توییتی نوشت: «به یاد خانواده کیان هستم. کیان ۹ ساله وقتی نیروهای امنیتی خودروی خانواده‌اش را گلوله‌باران کردند کشته شد. به پیگیری‌های خود برای پاسخگو کردن عوامل کشته شدن کیان و بسیاری دیگر از ایرانیان شجاع ادامه خواهیم داد.»

یونیسف نیز در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی شدید از کشته شدن ۵۸۰ کودک در خاورمیانه از ابتدای سال ۲۰۲۲ و کشته شدن حدود ۵۰ کودک در خیزش سراسری ایران، کشته شدن کیان پیرفلک را «جدیدترین نمونه وحشتناک» از این موارد خواند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...