پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » افتضاح «قطر گیت، بازیگران رشوهٔ عظیم و مشاور مرموز»: حملهٔ پلیس بلژیک به‌ دفتر الدار ممدوف لابی رژیم کودک کش آخوندی در پارلمان اروپا

افتضاح «قطر گیت، بازیگران رشوهٔ عظیم و مشاور مرموز»: حملهٔ پلیس بلژیک به‌ دفتر الدار ممدوف لابی رژیم کودک کش آخوندی در پارلمان اروپا

روزنامهٔ ایتالیایی کوریردلاسرا طی گزارشی از افتضاح قطر گیت در پارلمان اروپا، از حملهٔ پلیس بلژیک به‌دفتر یکی از مبلغان سینه چاک رژیم کودک کش آخوندی در بروکسل و پلمب آن خبر داد.

این فرد که الدار ممدوف نام دارد و تحت عنوان «مشاور» گروه سوسیال‌دموکراتها در پارلمان اروپا فعالیت می‌کند، سال‌هاست در شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین و فعالان حقوق بشر مستقل فعال است.

کوریردلاسرا در گزارش خود تحت عنوان «قطر گیت، بازیگران رشوهٔ عظیم و مشاور مرموز. ». . ، می‌نویسد: «وقتی زیرکمیتهٴ حقوق‌بشر (پارلمان اروپا) به‌ورود آزاد شهروندان قطر به‌اروپا رأی داد، فرانچسکو جورجی به‌عنوان علامتی از خوشنودی دوجانبه، با دوستش الدار ممدوف دست داد… در چارت بزرگ سازماندهی سوسیال‌دموکرات‌ها… الدار ممدوف ۵۰ساله یک مشاور سیاسی برای امور خارجی معرفی شده است؛ او دارای پاسپورت لتونی است و اصلیت ایرانی و مقدونیه‌یی دارد. برخی منابع گفتند، دفتر او در بروکسل توسط ژاندارمری بلژیک مورد حمله قرار گرفت و پلمب شد. منافع او همواره یک حوزه را در بر می‌گیرد. در استراسبورگ و بروکسل این امر به‌خوبی شناخته‌شده است که او یک «لابی (رژیم) ایران» است… نمایندگان پارلمان اروپا از این گروه به‌یاد می‌آورند که هر بار یکی از آنها در صحبت دربارهٔ قطر، یکی از متحدان اصلی (رژیم) ایران، از واژه‌های تندی استفاده می‌کرد، ممدوف وارد می‌شد و تلاش می‌کرد موضع آن (نماینده) را نرم کند. او اغلب به‌هدفش می‌رسید و پیشنهاد کمیسیون (اتحادیهٔ اروپا) دربارهٔ ویزای ورود (به‌اروپا) همین را نشان می‌دهد که البته بعد از دستگیریهای جمعهٔ گذشته متوقف شد»… .

پیش‌تر رسانه‌های آذربایجان جزییات دیگری را از فعالیت‌های ممدوف در خدمت رژیم آخوندی در پارلمان اروپا و هم‌چنین سفرش به‌ایران را افشا کرده بودند. رسانهٔ آ. زد. در ۲۷آبان گذشته تحت عنوان «تراژدی مأمور ممدوف»، گزارش داد: «طی ۱۵سال گذشته، الدار ممدوف… از یک دیپلمات و تحلیل‌گر آینده‌دار به‌یک مأمور به‌دردنخور سپاه پاسداران تبدیل شده است».

به‌نوشتهٔ این منبع: «الدار ممدوف یک مأمور (رژیم) ایران و در دوایر بروکسل به‌خوبی شناخته‌شده است و به‌طور مکرر از او در سفارت (رژیم) ایران در بلژیک استقبال می‌شود»… .

آ.زد می‌افزاید: «پوشیده نیست که «مأموریت‌های» ممدوف که به‌طور مرتب توسط بودجهٔ سپاه تأمین می‌شود، شامل اشاعهٔ تئوریهایی در مطبوعات غربی و محیط دانشگاهی اروپا دربارهٔ مواضع خنثی و حتی غرب‌گرایانهٔ جمهوری اسلامی است؛ (این مواضع) با زرورقهای لیبرالی ارائه می‌شود تا تأثیر مورد نظر را داشته باشد»… . آ.زد که تصویری از ممدوف با رفسنجانی در ایران را در این گزارش منتشر کرده، اضافه می‌کند: «این شهروند ۵۰سالهٔ اهل لتونی… قبلاً برای وزارت‌خارجهٔ آن کشور کار می‌کرد، اما توسط سفارت لتونی در ایالات‌متحده فراخوانده شد؛ چرا که به‌عقیدهٔ سرویس‌های مخفی آمریکا، او روابط «بیش از حد نزدیکی» با نمایندگان (رژیم) ایران در آمریکا داشت و این امر، با چارچوب فعالیت‌های دیپلماتیک در تضاد است… در نتیجه، ممدوف پس از این‌که شرکای آمریکایی‌ِ لتونی او را متهم به‌سمپاتی مفرط به‌رژیم آخوندی حاکم بر ایران کردند، ناچار شد از وزارت‌خارجه استعفا بدهد.

در این گزارش هم‌چنین آمده است:

در پایان سال۲۰۰۷، ممدوف یک سفر کوتاه به‌ایران داشت. در همان سال او به‌یک شغل به‌عنوان مشاور سیاسی در گروه سوسیال‌ دموکراتها در پارلمان اروپا دست یافت. از آن زمان، در هماهنگی نزدیک با سفارت (رژیم) ایران در بروکسل، او به‌طور مستمر در راستای ترویج طرح و برنامه‌های این (رژیم) در پارلمان اروپا در مناسبت‌های مختلف و هم‌چنین در مطبوعات اروپا و خاورمیانه کار کرده است.

هم‌زمان مسؤلیت‌های او در قبال (رژیم) ایران، شامل شناسایی هدفهای بالقوه برای یارگیری در میان افراد سیاسی، متخصصان و آکادمیسین‌ها در بروکسل و ایجاد شرایط لازم برای اولین ارتباط آنها با رابطین سپاه پاسداران بوده است».

رسانهٔ آ.زد آذربایجان در بخش دیگری از گزارش خود، می‌نویسد: «در حالی‌که فعالیت‌های الدار ممدوف در پارلمان اروپا سؤال‌های جدی‌یی را ایجاد نکرد، در مقر مرکزی ناتو در بروکسل، رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به‌او به‌وجود آمد.

منابع دیپلماتیک در یک کشور اروپایی به‌ما گفتند که ممدوف به‌طور مکرر تلاش کرده اعتماد اعضای این سازمان را جلب کند. اما برخلاف پارلمان اروپا، وقتی بحث بر سر اطلاعات امنیتی و مصونیت لابی‌گران دشمنان غرب در میان باشد، ناتو مرکز خیلی بازی به‌شمار نمی‌رود. همهٔ تلاش‌های ممدوف برای برقراری ارتباط و برگزاری «مراسم‌های مشترک»، توسط مقر مرکزی ناتو، محترمانه اما قاطعانه رد شد».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...