پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رابرت مالی: به اقدامات خود علیه سرکوبگران اعتراضات در ایران ادامه می‌دهیم

رابرت مالی: به اقدامات خود علیه سرکوبگران اعتراضات در ایران ادامه می‌دهیم

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه درباره به تحریم‌های تازه این کشور گفته است که دولت جو بایدن به تحریم افراد و نهادهای دخیل در سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران برای پاسخگو کردن آنها ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله، سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه کردستان، حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین و مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، همراه با محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، را به فهرست تحریم‌های حقوق بشری خود اضافه کرده است.

رابرت مالی در یک رشته توییت نوشته است که ایالات متحده چند فرد و یک نهاد حکومت ایران که در« سرکوب وحشیانه مردم نقش داشتند»، مورد تحریم قرار داده است.

این مقام آمریکایی در ادامه به نقش دادستان کل کشور ایران در دادگاه‌های معترضان در ماه‌های اخیر اشاره کرده و گفته است، محمد جعفر منتظری محاکمه‌ها را در دادگاه‌های انقلاب هدایت می‌کند، جایی که برای بسیاری از معترضان بازداشت شده پس از محاکمه‌های نمایشی، احکام سنگینی صادر شده‌ است.

او همچنین به دستورات قضایی محمد جعفر منتظری در دادگاه‌های انقلاب جهت صدور احکام سنگین برای معترضان از جمله افراد زیر سن قانونی و همچنین «محسن شکاری، اولین معترضی که پس از یک محاکمه نمایشی به اعدام محکوم شد»، اشاره کرده است.

رابرت مالی در پایان تاکید کرده است که آمریکا به اقدامات خود برای پاسخگو کردن «افراد و نهادهایی که سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت‌آمیز را انجام می‌دهند،» ادامه خواهد داد.

در همین زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به دنبال تحریم دادستان کل و سه تن از مقامات نظامی جمهوری اسلامی گفت که این تحریم‌ها سرکوبگران اعتراضات مردمی در ایران را هدف قرار دادند.

وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: «مقامات (حکومت) ایران صدها معترض مسالمت آمیز از جمله کودکان را کشته‌اند، احکام شدیدی از جمله مجازات اعدام را در محاکمه‌های نمایشی (علیه معترضان) صادر و هزاران نفر را نیز بازداشت کرده‌اند. امروز ما مقامات و یک نهاد ایرانی مرتبط با این سوء استفاده‌ها را تحریم کردیم.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت «ایمن صنعت زمان فرا» را به‌دلیل مشارکت در ساخت خودروهای زرهی برای سرکوب تجمعات مردمی و ساخت تجهیزات برای نیروهای امنیتی، به لیست تحریم‌های خود افزود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...