پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم جمهوری اسلامی از جمله آخوند محمد منتظری اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم جمهوری اسلامی از جمله آخوند محمد منتظری اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از دور جدید تحریم‌های این کشور علیه سرکوبگران اعتراضات مردمی در ایران خبر داد.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه ۳۰ آذر در سایت خزانه‌داری ایالات متحده منتشر شد، حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله، سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه کردستان، حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین و مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، همراه با محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، به فهرست تحریم‌های حقوق بشری اضافه شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرد منتظری مسئولیت تعقیب معترضانی که برخی از آن‌ها اعدام یا به اعدام محکوم شده‌اند، را رهبری کرده است: «ما استفاده فزاینده رژیم ایران از خشونت علیه مردم که از حقوق انسانی خود دفاع می‌کنند، محکوم می‌کنیم».

آمریکا همچنین شرکت «ایمن صنعت زمان فرا» را به‌دلیل مشارکت در ساخت خودروهای زرهی برای سرکوب تجمعات مردمی و ساخت تجهیزات برای نیروهای امنیتی، به لیست تحریم‌های خود افزود.

آمریکا در بیش از سه ماهی که از اعتراضات مردمی در ایران می‌گذرد، چندین دور تحریم حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی به‌دلیل سرکوب خونین اعتراضات مردمی اخیر وضع کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت: «ایالات متحده به حمایت از مردم ایران در مواجهه با این سرکوب وحشیانه ادامه می‌دهد و ما در حال افزایش اجماع بین‌المللی برای پاسخگو کردن رژیم جمهوری اسلامی هستیم».

او گفت: «هزاران ایرانی دلیر جان و آزادی خود را در اعتراض به دوران طولانی ظلم و خشونت رژیم به خطر انداخته‌اند. ما بار دیگر از رهبری ایران می‌خواهیم که فوراً سرکوب خشونت‌آمیز خود را متوقف کند و به مردمش گوش فرا دهد».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...