پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ائتلافی از گروه‌های سینمایی بین‌المللی خواستار آزادی فوری ترانه علیدوستی شدند

ائتلافی از گروه‌های سینمایی بین‌المللی خواستار آزادی فوری ترانه علیدوستی شدند

ائتلافی از گروه‌های سینمایی بین‌المللی، از جمله جشنواره‌ها و آکادمی‌های بزرگ، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط ترانه علیدوستی، بازیگر ایرانی، شدند که به‌دست نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

«ائتلاف بین‌المللی برای فیلم‌سازان در خطر» از دیگر نهادهای فرهنگی در سراسر جهان خواست که همراه با آن‌ها از حکومت ایران بخواهند خانم علیدوستی را که به خاطر حمایت از اعتراضات سراسری در ایران علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی بازداشت شده است، آزاد کنند.

این ائتلاف در نامه‌ای که به امضای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، جشنواره فیلم مستند آمستردام، آکادمی‌های فیلم اروپایی و آلمانی و جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام رسیده است، گفت: «ما با همه کسانی که در ایران برای دفاع از حقوق اولیه انسانی خود و آزادی بیان به پا خاسته‌اند همبستگی کامل و صمیمانه خود را اعلام می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که بلافاصله و بی هیچ قید و شرطی ترانه علیدوستی و همکارانش را آزاد کنند».

ترانه علیدوستی که یکی از موفق‌ترین بازیگران سینمای ایران در جهان است روز شنبه بازداشت شد. حکومت جمهوری اسلامی او را به «انتشار اطلاعات نادرست و حمایت از جریانات ضدانقلاب» متهم کرده است.

خانم علیدوستی در حمایت از معترضان تصاویری از خود بدون حجاب اجباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که در یکی از آن‌ها نوشته‌ «ژن، ژیان، ئاآزادی» (زن، زندگی، آزادی) در دست گرفته بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...