پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دبیرکل سازمان ملل: واکنش جمهوری اسلامی به اعتراضات ضد حکومتی غیرقابل قبول است

دبیرکل سازمان ملل: واکنش جمهوری اسلامی به اعتراضات ضد حکومتی غیرقابل قبول است

دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۸ آذر واکنش جمهوری اسلامی به اعتراضات ضد حکومتی و «پایمال شدن گسترده حقوق بشر» در ایران را «کاملا غیر قابل قبول» نامید.

آنتونیو گوترش این اظهارات را در یک نشست خبری به مناسبت نزدیک بودن پایان سال جاری میلادی بیان کرد.

او قرار است روز دوشنبه همچنین در جلسه شورای امنیت برای بررسی دوره‌ای نحوه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱‍ در ارتباط با ایران و نیز در خصوص برجام مشارکت کند.

دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش از تشکیل این نشست در شورای امنیت، با وجود انتقاد شدید از سرکوبگری جمهوری اسلامی ایران علیه معترضین، از احیای برجام حمایت کرد.

آقای گوترش ابراز نگرانی کرد که «خطر جدی» در مورد از دست رفتن برجام وجود دارد. او گفت از بین رفتن برجام ضربه‌ای به صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

دبیر کل سازمان ملل می‌گوید همواره معتقد بوده که برجام یک دستاورد مهم دیپلماتیک است و از زیر سئوال رفتن آن «ناراحت بوده» و همه تلاش خود را به کار خواهد برد تا برجام از دست نرود.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داده بود که دولت آمریکا نیز هنوز در را برای احیای برجام باز نگه داشته است.

در نشست نیم سالانه شورای امنیت سازمان ملل، اقدام جمهوری اسلامی ایران در زمینه تجهیز روسیه به پهپادهای انتحاری که در جنگ اوکراین به کار رفته است، نیز بررسی می‌شود.

اوکراین، آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس پیش از این نشست با ارسال نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل توضیحات مشروحی در باره ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه در اختیار آقای گوترش گذاشته بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...