پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولوی عبدالحمید: وقتی مردم ناراضی هستند، نمی‌توان حکومت کرد، اکثریت قاطع مردم ایران منسجم شده‌اند

مولوی عبدالحمید: وقتی مردم ناراضی هستند، نمی‌توان حکومت کرد، اکثریت قاطع مردم ایران منسجم شده‌اند

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به همبستگی مردم ایران در خیزش انقلابی اخیر، در نماز جمعه ۲۵ آذر تاکید کرد که این روزها اکثریت قاطع مردم ایران منسجم و متحد شده‌اند.

او با اشاره به وضعیت بحرانی اقتصاد کشور، گفت که ریال در دنیا بی‌ارزش شده و این باعث سرخوردگی مردم شده است.

این روحانی اهل سنت افزود: وقتى مردم مى‌بينند در كشورشان ثروت و معادن وجود دارد اما مشکلات دارند و فقير هستند، ناراحت مى‌شوند.

مولوی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه ۲۵ آذر به مسئله «فرار مغزها» از ایران اشاره کرد و گفت: برای میلیون‌ها ایرانی در خارج کشور باید فکری کنیم. این انسان‌های توانمند باید برگردند و کشورشان را بسازند.

مولوی عبدالحمید با اشاره تلویحی به نامشروع‌بودن رژیم جمهوری اسلامی اظهار داشت: وقتی مردم ناراضی هستند، نمی‌توان حکومت کرد. ملت سه ماه کامل است که در داخل و خارج کشور اعتراض دارند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطبه نماز جمعه ۲۵ آذر به وجود تبعیض‌های دینی در ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: این گناه بزرگی است که بین ایرانیان تبعیض باشد. هر کس زور دارد، هرطور می‌خواهد عمل می‌کند. قانون برای ضعیف‌ها بوده، نه برای مسئولان حکومت.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه حکومت‌گران و رئیس‌جمهوری در ایران قانون‌گریزی می‌کنند، تصریح کرد: مردم آزادی قلم و اندیشه می‌خواهند. خواست همه مردم این است که آزادی ادیان در کشور حاکم باشد. چرا شما دولتمردان واقعیت‌ها را قبول نمی‌کنید؟ باید با ملت کنار بیایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...