پخش زنده
Home » حقوق بشر » استقبال گسترده جهانی از اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

استقبال گسترده جهانی از اخراج رژیم آخوندی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

اخراج رژیم ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد مورد استقبال شماری از شخصیتها و کشورهای مختلف جهان قرار گرفت:

وزیر خارجه انگلستان در این باره گفت: رژیمی که با قساوت زنان و دختران را سرکوب می‌کند جایی در کمیسیون مقام زن ندارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل: عضویت رژیم ایران در کمیسیون زنان لکه‌یی بر اعتبار ما بود. آن لکه را پاک کردیم (رویترز۲۳آذر) 

ملانی ژولی وزیر خارجه کانادا: کانادا رژیم را مورد حسابرسی قرار خواهد داد. ما اجازه نخواهیم داد که حقوق زنان تضعیف شود (توئیتر ۲۳ آذر). 

جاسیندا آردرن (Jacinda Ardern) نخست‌وزیر نیوزیلند ضمن استقبال از اخراج رژیم از کمیسیون زنان سازمان ملل گفت. این اولین بار است که یک کشور عضو از این سازمان اخراج شده است (‌توئیت جاسیندار اردرن۲۳ آذر). 

سناتور جیم ریش عضو سنای آمریکا: من از اخراج رژیم ایران از کمیسیون زنان سازمان استقبال می‌کنم. این رژیم به‌دلیل رفتار وحشتناکی که با زنان و دختران دارد، هرگز نباید در این ارگان می‌بود. وی افزود: به حمایت از مردم ایران برای محقق کردن آرمانشان برای آزادی ادامه می‌دهیم (توئیتر جیم ریش۲۳ آذر).

وندی شرمن معاون اول وزارت‌خارجه آمریکا: رأی امروز حذف رژیم ایران از کمیسیون جایگاه زنان؛ پیام صریح و ضروری حمایت از زنان و دختران شجاع ایران است. سرکوب مداوم مردم توسط رژیم ایران نشان می‌دهد که برای عضویت در کمیسیون زنان سازمان ملل مناسب نیست. 


ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: رأی موفقیت‌آمیز امروز شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای حذف رژیم ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل، پیام حمایت غیرقابل انکار از سراسر جهان به مردم شجاع ایران است.
ایالات متحده مفتخر است که با شرکای خود برای حذف رژیم ایران از نهادی که رژیم کنونی ایران از حفظ ارزش‌ها و مأموریت‌های آن عاجز بوده، همکاری کرده است. ایالات متحده بر حمایت بی‌دریغ خود از مردم ایران تأکید می‌کند.

سیمون بیرمنگام؛ وزیر خارجه سایه استرالیا و رهبر لیبرالها در سنای این کشور نیز روز چهارشنبه ۲۳آذر با انتشار توئیتی با استقبال از اخراج رژیم ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نوشت «اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد یک اقدام دیرهنگام اما بسیار خوشایند است. خشونت وحشیانه و ظلم و ستم ایران بر زنان، دختران و کسانی که از حقوق اولیه آنها حمایت می‌کنند، اسفناک و در تناقض با اهداف این کمیسیون است».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...