پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » درخواست پارلمان آلمان برای معرفی نمایندگان مجلس و مقامات قوه قضاییه رژیم آخوندی به‌عنوان تروریست

درخواست پارلمان آلمان برای معرفی نمایندگان مجلس و مقامات قوه قضاییه رژیم آخوندی به‌عنوان تروریست

پارلمان آلمان روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر نشست دیگری را با موضوع حمایت از اعتراضات مردمی در ایران برگزار کرد و تعدادی از نمایندگان این پارلمان، خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران، نمایندگان مجلس و مقامات قوه قضاییه رژیم جمهوری اسلامی در فهرست تروریستی اروپا شدند.

نمایندگان احزاب اپوزیسیون در نشست پارلمان آلمان با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر «سیاست خارجی فمینیستی»، از کافی نبودن اقدامات علیه جمهوری اسلامی، از جمله «قرار نگرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی» انتقاد کردند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان همچنین خواستار آن شدند که مقامات قضایی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران، به دلیل امضای بیانیه‌ای برای اعدام معترضان، در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرند.

دریا تورک، نماینده پارلمان آلمان در این نشست در حالی که برچسبی با تصویر عمامه‌پرانی روی لباس خود نصب کرده بود، در حمایت از مردم ایران سخن گفت.

او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت: «شما از مردم خود می‌ترسید. شما پول و شنود دارید اما آینده‌ای ندارید. آینده متعلق به آزادی است.»

کاوه منصوری، نماینده ایرانی‌تبار عضو حزب سوسیال دموکرات هم با اشاره به اتهام «محاربه (مبارزه با خدا)» برای معترضان، گفت که مقامات جمهوری اسلامی خود را در جایگاه خدا قرار می‌دهند.

او به محکومیت دکتر حمید قره‌حسنلو به اعدام و محکوم شدن فرزانه قره‌حسنلو، همسر او، به ۲۵ سال زندان و همچنین شکنجه آنان اشاره کرد.

نمایندگان پارلمان آلمان همچنین نام دیگر زندانیان محکوم به اعدام از جمله محمد بروغنی را مطرح کردند.

در روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان کفالت سیاسی معترضان متهم به اعدام و دیگر زندانیان سیاسی را پذیرفته‌اند. ۱۶ نماینده پارلمان آلمان هم با ارسال ایمیل به دفتر ایران‌اینترنشنال در برلین، کفالت سیاسی معترضان زندانی در ایران را برعهده گرفتند.

شماری از این نمایندگان با ارسال نامه به سفیر جمهوری اسلامی در برلین، از او خواستند درباره زندانیان سیاسی و وضعیت آنان شفاف‌سازی شود.

از جمله آندریاس لارم، نماینده پارلمان آلمان که به ایران‌اینترنشنال گفت در نامه به سفیر جمهوری اسلامی، به حکم اعدام امیر نصر‌آزادانی اعتراض کرده و از او خواسته است زمینه آزادی این ورزشکار هرچه سریع‌تر فراهم شود.

روز ۱۹ آبان نیز پارلمان آلمان لایحه دولت ائتلافی این کشور را درباره حمایت از معترضان ایران، افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی و تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، تصویب کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...